۰
plusresetminus
تولیت آستان احمدی و محمدی (ع):

نظر رهبری در مورد مذاکرات فصل‌الخطاب است

تاریخ انتشارجمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: نظر مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای برای تمام جریانات فصل‌الخطاب است.
به گزارش حافظ، ‌آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان که همزمان با افتتاح سالن شهید آیت‌الله دستغیب در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار داشت: زحمات تیم مذاکره‌کننده‌ ایران در موضوع هسته‌ای جای تقدیر دارد و البته در این زمینه تمام گروه‌ها و جریانات کشور باید نظر رهبر معظم انقلاب را در مورد مذاکرات هسته‌ای حجت شرعی بدانند.
وی با بیان این‌که برخی اظهارات افراد در مورد در محظور قرار گرفتن و معذوریت رهبری پایه و اساس ندارد، افزود: مذاکرات به‌گونه‌ای نبود که تنها امتیاز داده شود و یا یک‌جانبه و یک‌طرف محروم باشد بلکه شرایط به نسبت یکسانی برای طرف‌های مذاکره‌کننده ایجادشده بود.
تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) با بیان این که خدا را شاکر هستیم که پس از یک مذاکرات طولانی شاهد توفیق در مذاکرات بودیم، خواستار توفیق بیشتر دولت تدبیر و امید و مجموعه مذاکره‌کننده که افرادی امین نزد رهبری و مردم هستند، شد.
 آیت‌الله دستغیب همچنین با بیان اینکه حرم سوم اهل‌بیت (ع) و این آستان مقدس باید کانون توجه باشد، خاطرنشان کرد: در قرون متمادی و از ناحیه مردم در تمام سختی‌ها و مشکلات توجهی ویژه به حرم‌های مطهر و مضاجع شریف وجود داشته و این مسئله که یک پدیده فطری و ذاتی و دارای برکات فراوانی برای مردم ما است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است در سومین حرم اهل‌بیت، اهتمام بیشتری نسبت به آستان مقدس مبذول شود و تمرکز پروژه‌ها بر دسترس زائران به حرم و ایجاد امکانات مناسب برای این امر باشد.
عضو مجلس خبرگان ابراز داشت: در مناسبت‌های مختلف همچون لحظه سال تحویل و مناسبت‌های مذهبی شاهد حضور چشمگیر مردم در شبستان بودیم که باید از تمام کسانی که برای توسعه حرم تلاش کردند تقدیر کنم.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) یادآور شد: بنیاد مسکن به مدیریت مهندس تابش در احداث شبستان جدید تلاش فراوانی داشت که این موضوع نیز جای قدردانی دارد.
آیت‌الله دستغیب بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌ای به نام شبستان امام خمینی (ره) و صحن امام جواد (ع) به حرم اضافه‌شده که به‌وسیله بنیاد مسکن و مدیریت این نهاد به بهره‌برداری رسید.
تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) با بیان اینکه از این شبستان در مناسبت‌های مختلف استفاده خواهد شد، تصریح کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک طرح 57 هکتاری جامع حرم به اهداف نهایی خود دست پیدا کند.
* راه‌اندازی مرکز طب سنتی در شاهچراغ
در ادامه این جلسه نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: توسعه حرم مطهر بر اساس نیازهای زائران و زائر‌محور است.
سید احمد رضا دستغیب اضافه کرد: تمام اقدامات توسعه‌ای همگون با نیازهای زائران است و هیچ اعمال سلیقه‌ای در این راستا صورت نمی‌گیرد.
وی سپس گفت: در شب قدر شاهد حضور صد هزار نفر در حرم مطهر بودیم و همه می‌دانند که برای حضور این جمعیت کثیر باید راه‌های دسترسی مناسب ایجاد کرد.
دستغیب افزود: این توسعه به همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز دارد تا شاهد خدمت‌رسانی مناسب به زائران باشیم.
وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در رسانه‌ها پیرامون تخریب آثار میراثی در مسیر توسعه حرم مطهر بیان کرد: ما برای حفظ آثار تاریخی حساسیتی بیش از دستگاه‌های متولی داریم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از دهه کرامت شاهد مرمت آثار و افتتاح آنها به عنوان مراکزی چون موزه ، طب سنتی و مرکز مراودات بین‌المللی و... خواهیم بود.
به گزارش فارس، در این جلسه شورای اداری که نخستین و آخرین شورای اداری به ریاست خلیل رضاییان سرپرست استانداری فارس بود از زحمات مهندس تابش ، مدیر عامل بنیاد مسکن کشور در توسعه حرم و احداث شبستان امام خمینی (ره) تقدیر شد.



منبع:فارس
کد مطلب : ۸۵۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما