۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

مسیر توسعه فرهنگی شهر شیراز با افتتاح 2 کتابخانه جدید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز، در بازدید از کتابخانه‌های جدید فرهنگسراهای حکمت و بهمن بیگی که به زودی افتتاح خواهند شد، از امکانات ویژه و نوآورانه این کتابخانه‌ها خبر داد و بر اهمیت ارتقای سرانه مطالعه و ایجاد فضاهای فرهنگی در شهر تاکید کرد.
مسیر توسعه فرهنگی شهر شیراز با افتتاح 2 کتابخانه جدید

رئیس شورای شهر شیراز از افتتاح قریب‌الوقوع دو کتابخانه مجهز در فرهنگسراهای حکمت و بهمن بیگی خبر داد و بر اهمیت این اقدام در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و ایجاد فضاهای فرهنگی در شهر تاکید کرد.
سید ابراهیم حسینی در بازدید از این کتابخانه‌ها، ضمن ابراز رضایت از امکانات و فضاهای ایجاد شده، گفت: این کتابخانه‌ها با امکانات ویژه و نوآورانه‌ای از جمله بخش‌های تخصصی، کودک، نوجوان و افراد توانخواه، گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح علمی شهروندان به شمار می‌رود.
وی افزود: وجود فناوری‌های نوین در کنار کتاب‌های چاپی و امکاناتی مانند کتابخوانی همراه با بازی و ورزش، محیطی جذاب و پویا را برای علاقه‌مندان به مطالعه فراهم کرده است .

حسینی با اشاره به اهمیت افزایش سرانه مطالعه، تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی فرهنگی ما، افزایش سرانه مطالعه است و این کتابخانه‌ها گام مهمی در این راستا برداشته‌اند.
وی افزود: ما به دنبال ایجاد فضایی هستیم که مردم به صورت خودجوش به سمت مطالعه و پژوهش جذب شوند و از این طریق سطح آگاهی و بینش خود را ارتقا دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود، به انتقاداتی که در خصوص تمرکز شهرداری بر امور عمرانی مطرح می‌شود، پاسخ داد و گفت: با بازدید از این کتابخانه‌ها و سایر پروژه‌های فرهنگی شهرداری، به وضوح می‌توان مشاهده کرد که شهرداری به موضوع فرهنگ و ارتقای سطح زندگی فرهنگی شهروندان نیز توجه ویژه‌ای دارد.
حسینی در پایان سخنان خود از تلاش‌های شهرداری، سازمان کتابخانه‌های عمومی و همه دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی کرد و از شهروندان شیرازی دعوت کرد تا از این کتابخانه‌ها بازدید کنند و از امکانات و خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.
در همین رابطه، رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه‌ها نمونه‌ای از کارهای فرهنگی خوب و مورد پسند مردم است، بر ادامه این روند و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر تاکید کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۸۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما