۰
plusresetminus
بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در خصوص مسائل اخیر؛

مطالبه‌گری در چهارچوب قانون و هماهنگ با موازین اسلامی باشد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
در پی اتفاقات اخیر در میان روحانیون شیراز، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیانیه ای صادر کرده است.
مطالبه‌گری در چهارچوب قانون و هماهنگ با موازین اسلامی باشد
به گزارش حافظ خبر، در پی اتفاقات اخیر جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیانیه ای صادر کرده است که بدین شرح است:::

چند ماهی است در فضای طلبگی شیراز و در ارتباط با روحانیت این شهر ، شاهد بگو مگوهایی هستیم که موجب نارحتی ها و نگرانی هایی در میان اقشار متدین و به خصوص روحانیت شده است.
در یک طرف، طلابی جوان ، انقلابی و خیر خواه قرار دارند که باید به احساسات حق طلبانه و عدالت جویانه آنان ارج نهاد و حتی شایسته است اصل مطالبه گری آنان را چنان که خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی است ، تشویق و حمایت کرد. ولی از طرف دیگر ، شأن ، آبرو و جایگاه روحانیت مطرح است که نباید به هیچ وجه مخدوش شود و آسیب ببیند، چرا که اگر حرمت ها شکسته شود و دیوارهای اعتماد فرو ریزد ، بیشترین بهره را کسانی خواهند برد که آرزویشان ، تضعیف روحانیت و به حاشیه بردن آن و در نهایت شکست انقلاب و نظام مقدس اسلامی است.
بی تردید این سنخ گفتمان ،منطبق با سنت سلف صالح نیست و باید نسبت به بروز و شیوع آن هشدار داد.
از این رو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ، ضمن احترام به طلاب جوان و عزیز و با تاکید بر حق مطالبه گری آنان در همه عرصه های ذی ربط ، از آنان می خواهد ، مطالبات خود را تنها در چهارچوب قوانین مترقی کشور و در هماهنگی کامل با موازین اسلامی انجام دهند و از هرگونه اقدام نامناسب با فرهنگ و مشی روحانیت که همانا فرهنگ تقوا و تدین و تکریم و مشی قانون محوری و ولایت مداری است پرهیز کنند . بی تردید علمای بزرگوار نیز با گشاده رویی و دلجویی و با رفتار پدرانه  و نصایح مشفقانه خود و با پاسخ های روشن و به موقع به پرسش های فرزندان معنوی خویش ، آنان را در امر خیرخواهی و مطالبه گری یاری خواهند نمود.
با آرزوی سربلندی هرچه بیشتر اسلام و نظام مقدس اسلامی
       جامعه اساتید حوزه علمیه فارس
کد مطلب : ۲۱۶۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما