بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در خصوص مسائل اخیر؛

مطالبه‌گری در چهارچوب قانون و هماهنگ با موازین اسلامی باشد

3 مهر 1398 ساعت 10:06

در پی اتفاقات اخیر در میان روحانیون شیراز، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیانیه ای صادر کرده است.


به گزارش حافظ خبر، در پی اتفاقات اخیر جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیانیه ای صادر کرده است که بدین شرح است:::

چند ماهی است در فضای طلبگی شیراز و در ارتباط با روحانیت این شهر ، شاهد بگو مگوهایی هستیم که موجب نارحتی ها و نگرانی هایی در میان اقشار متدین و به خصوص روحانیت شده است.
در یک طرف، طلابی جوان ، انقلابی و خیر خواه قرار دارند که باید به احساسات حق طلبانه و عدالت جویانه آنان ارج نهاد و حتی شایسته است اصل مطالبه گری آنان را چنان که خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی است ، تشویق و حمایت کرد. ولی از طرف دیگر ، شأن ، آبرو و جایگاه روحانیت مطرح است که نباید به هیچ وجه مخدوش شود و آسیب ببیند، چرا که اگر حرمت ها شکسته شود و دیوارهای اعتماد فرو ریزد ، بیشترین بهره را کسانی خواهند برد که آرزویشان ، تضعیف روحانیت و به حاشیه بردن آن و در نهایت شکست انقلاب و نظام مقدس اسلامی است.
بی تردید این سنخ گفتمان ،منطبق با سنت سلف صالح نیست و باید نسبت به بروز و شیوع آن هشدار داد.
از این رو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ، ضمن احترام به طلاب جوان و عزیز و با تاکید بر حق مطالبه گری آنان در همه عرصه های ذی ربط ، از آنان می خواهد ، مطالبات خود را تنها در چهارچوب قوانین مترقی کشور و در هماهنگی کامل با موازین اسلامی انجام دهند و از هرگونه اقدام نامناسب با فرهنگ و مشی روحانیت که همانا فرهنگ تقوا و تدین و تکریم و مشی قانون محوری و ولایت مداری است پرهیز کنند . بی تردید علمای بزرگوار نیز با گشاده رویی و دلجویی و با رفتار پدرانه  و نصایح مشفقانه خود و با پاسخ های روشن و به موقع به پرسش های فرزندان معنوی خویش ، آنان را در امر خیرخواهی و مطالبه گری یاری خواهند نمود.
با آرزوی سربلندی هرچه بیشتر اسلام و نظام مقدس اسلامی
       جامعه اساتید حوزه علمیه فارس


کد مطلب: 21608

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21608/مطالبه-گری-چهارچوب-قانون-هماهنگ-موازین-اسلامی-باشد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir