۰
plusresetminus
رئيس پليس راه ناجا:

ثبت ١٦ ميليون سرعت غيرمجاز طی پنج ماه در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰
رئيس پليس راه ناجا اعلام کرد که در پنج ماهه گذشته ١٦ ميليون سرعت غيرمجاز در فارس به ثبت رسيده اما كمتر از ١ درصد از متخلفان اعمال قانون شده‌اند.
ثبت ١٦ ميليون سرعت غيرمجاز طی پنج ماه در فارس
به گزارش حافظ خبر، سردار سید تيمور حسيني عصر سه‌شنبه ١٢ شهريور در كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل‌ونقل و موانع رانندگي استان با تصريح بر اين نكته كه تصادف پديده اتفاقي نيست، گفت: بايد مولفه‌هايي در  كنار هم قرار گيرند تا زمينه بروز اين پديده شكل بگيرد . وي پيشگيري از وقوع تصادف و كاهش خسارات و صدمات احتمالي را دو ماموريت مهم مجموعه پليس راه كشور ذكر و تاكيد كرد: بايد در واقعيت‌ها زندگي كنيم و با اقتضائات شرايط فعلي، تصميمات كاربردي و عملياتي بگيريم .
رئيس پليس راه راهور ناجا هدف از تشكيل كميسيون مذكور را توليد امنيت ترافيكي دانست و گفت: همانگونه كه براي هر توليدي نياز به ماده اوليه داريم، براي كاهش صدمات نيز بايد مواردي اعمال شود و يا مولفه‌هايي در اختيار داشته باشيم، چرا كه بدون وجود مولفه، معجزه‌ای نمي‌شود .
حسيني ادامه داد: اگرچه راه، وسيله نقليه و انسان پديدآورندگان تصادف هستند اما از مديريت كه مؤلفه چهارم محسوب مي‌شود، غافل بوده‌ايم.در حالي كه بايد آن را جدي گرفت .
وی با بیان اینکه مي‌توان با مقدورات فعلي برای پيشگيري و كاهش صدمات، اقدمات جدي انجام داد، از نوسازي خودروهاي در اختيار پليس راه فارس خبر داد و گفت: اين مهم يك اقدام جدي است كه به زودي اجرايي مي‌شود .
حسيني كه معتقد است روش‌هاي سنتي پاسخگوي نياز امروز نيست، بر تجهيز پليس راه و استفاده از دوربين‌هاي پرتابل‌هاي سيار و هوشمند تاكيد كرد .
وي كه اعتقاد دارد اجراي مقررات بايد از خاصيت بازدارندگي برخوردار باشد، گفت: بايد هزينه جرم برخي از تخلفات را بالا برد .
رئيس پليس راه راهور با تاكيد بر اينكه بايد هوشمندانه به سراغ جمع آوري مولفه‌هاي به وجود آورنده تصادف برويم، گفت: اگرچه سهم راه در بروز تصادف غيرقابل انكار است اما از نقش انسان و مديريت نبايد غافل بود .
حسيني با بيان اينكه مجازات و تاوان يك خطاي لحظه‌اي نبايد مرگ يك يا چند انسان را رقم بزند، تاكيد كرد كه در بعد راه و خودرو بايد ايمني را اعمال و انسان خطاكار نيز بايد به ميزان تخلفش، جريمه كرد .
وی در بخش ديگري از سخنانش ضمن تقدير از انجام اقدمات ارزشمند در استان فارس، بيان كرد:  استان فارس روند موفقي در كاهش تلفات طي كرده اما عدد مطلق آن در كشور تعيين كننده است .
فرمانده پليس راه ناجا همچنین از مسئولان استان فارس خواست تا با يك نگاه منطقي و هوشمندانه تلاش كنند كه واقع گرايانه با مشكلات مواجه و با شناسايي آنها، از نقاط قوت و ضعف يك سپر بسازند .
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۴۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما