رئيس پليس راه ناجا:

ثبت ١٦ ميليون سرعت غيرمجاز طی پنج ماه در فارس

13 شهريور 1398 ساعت 10:50

رئيس پليس راه ناجا اعلام کرد که در پنج ماهه گذشته ١٦ ميليون سرعت غيرمجاز در فارس به ثبت رسيده اما كمتر از ١ درصد از متخلفان اعمال قانون شده‌اند.


به گزارش حافظ خبر، سردار سید تيمور حسيني عصر سه‌شنبه ١٢ شهريور در كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل‌ونقل و موانع رانندگي استان با تصريح بر اين نكته كه تصادف پديده اتفاقي نيست، گفت: بايد مولفه‌هايي در  كنار هم قرار گيرند تا زمينه بروز اين پديده شكل بگيرد . وي پيشگيري از وقوع تصادف و كاهش خسارات و صدمات احتمالي را دو ماموريت مهم مجموعه پليس راه كشور ذكر و تاكيد كرد: بايد در واقعيت‌ها زندگي كنيم و با اقتضائات شرايط فعلي، تصميمات كاربردي و عملياتي بگيريم .
رئيس پليس راه راهور ناجا هدف از تشكيل كميسيون مذكور را توليد امنيت ترافيكي دانست و گفت: همانگونه كه براي هر توليدي نياز به ماده اوليه داريم، براي كاهش صدمات نيز بايد مواردي اعمال شود و يا مولفه‌هايي در اختيار داشته باشيم، چرا كه بدون وجود مولفه، معجزه‌ای نمي‌شود .
حسيني ادامه داد: اگرچه راه، وسيله نقليه و انسان پديدآورندگان تصادف هستند اما از مديريت كه مؤلفه چهارم محسوب مي‌شود، غافل بوده‌ايم.در حالي كه بايد آن را جدي گرفت .
وی با بیان اینکه مي‌توان با مقدورات فعلي برای پيشگيري و كاهش صدمات، اقدمات جدي انجام داد، از نوسازي خودروهاي در اختيار پليس راه فارس خبر داد و گفت: اين مهم يك اقدام جدي است كه به زودي اجرايي مي‌شود .
حسيني كه معتقد است روش‌هاي سنتي پاسخگوي نياز امروز نيست، بر تجهيز پليس راه و استفاده از دوربين‌هاي پرتابل‌هاي سيار و هوشمند تاكيد كرد .
وي كه اعتقاد دارد اجراي مقررات بايد از خاصيت بازدارندگي برخوردار باشد، گفت: بايد هزينه جرم برخي از تخلفات را بالا برد .
رئيس پليس راه راهور با تاكيد بر اينكه بايد هوشمندانه به سراغ جمع آوري مولفه‌هاي به وجود آورنده تصادف برويم، گفت: اگرچه سهم راه در بروز تصادف غيرقابل انكار است اما از نقش انسان و مديريت نبايد غافل بود .
حسيني با بيان اينكه مجازات و تاوان يك خطاي لحظه‌اي نبايد مرگ يك يا چند انسان را رقم بزند، تاكيد كرد كه در بعد راه و خودرو بايد ايمني را اعمال و انسان خطاكار نيز بايد به ميزان تخلفش، جريمه كرد .
وی در بخش ديگري از سخنانش ضمن تقدير از انجام اقدمات ارزشمند در استان فارس، بيان كرد:  استان فارس روند موفقي در كاهش تلفات طي كرده اما عدد مطلق آن در كشور تعيين كننده است .
فرمانده پليس راه ناجا همچنین از مسئولان استان فارس خواست تا با يك نگاه منطقي و هوشمندانه تلاش كنند كه واقع گرايانه با مشكلات مواجه و با شناسايي آنها، از نقاط قوت و ضعف يك سپر بسازند .
ایسنا


کد مطلب: 21425

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21425/ثبت-١٦-ميليون-سرعت-غيرمجاز-طی-پنج-ماه-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir