۰
plusresetminus

خسارت سیل به 12595 واحد مسکونی فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۷
استاندارفارس گفت: در جریان سیل اخیر درشیراز و دیگرشهر‌های فارس به 12 هزار و 595 واحد مسکونی خسارت وارد شده‌ است.
خسارت سیل به 12595 واحد مسکونی فارس
به گزارش حافظ خبر، عنایت‌الله رحیمی در نخستین نشست  شورای اداری استان فارس در سال جدید اظهار داشت: میزان برآورد اولیه خسارت سیل در استان فارس و در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، مسکونی و دیگر زیرساخت‌ها 586 میلیارد تومان بوده‌ است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر در شیراز و دیگر شهر‌های فارس به 12 هزار و 595 واحد مسکونی خسارت وارد شده است، گفت: از این تعداد 7 هزار و 583 واحد روستایی و مابقی شهری گزارش شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه قسمت‌های بسیاری از خسارت‌ها 21 شهرستان درگیر سیل در فارس با تلاش‌ها و کمک‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی جبران شده است، افزود:  قسمتی از منازل مسکونی در شهرک سعدی، سلطان‌آباد، جرسقان،کرونی و دیگر مناطق که بر اثر سیل دچار خسارت شده بودند در دست بازسازی و مرمت است.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و مقابله با محتمل بودن حوادث سیل، زلزله، آتش‌سوزی و نیز عملیات تروریستی در کشور به ویژه استان فارس، نقاط آسیب دیده و آسیب‌پذیر و راه‌های دسترسی  به این‌گونه حوادث  به گونه منسجم و سریع عملیاتی و برنامه‌ریزی می‌‌شود.
رحیمی تصریح کرد: استفاده از تجارب سازمان‌های مردم نهاد، نهاد‌های مذهبی و گروه‌های مردمی  که بدون هیچ چشم‌داشتی تنها از روی حس نوع‌دوستی و تکلیف شرعی در مواقع  بروز حوادث به کمک همنوعان خود  می شتابند لازم و ضروری است.
وی بیان داشت:  استان فارس به عنوان استان معین خوزستان پس از اطلاع از وقوع سیل با 6 موکب، 200 نیروی دستگاه‌های اجرایی به جز نیرو‌های مردمی و نظامی، 180 دستگاه کمپرسی، لودر،  340 تن اقلام و نیز طبخ روزانه 15 هزار پرس غذای گرم، دارو، مواد شوینده و 6 هزار و 800 تخته پتو به کمک سیل‌زدگان استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان شتافته است.
استاندار فارس در مورد سال رونق  تولید گفت: استفاده از امکانات، صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری و نیز توجه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد فرصت شغلی، پاسخگویی به مطالبات به حق و قانونی مردم باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
بی‌اثر بودن نام سپاه در لیست تروریستی
نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بی‌اثر بودن نام مقدس سپاه در لیست تروریستی که از سوی  آمریکا اعلام شده‌ است، افزود: با اتحاد، انسجام و همدلی میان مجموعه دولت، جامعه و دیگر قوا  بار دیگر توطئه دشمن  خنثی و بی‌اثر می‌شود.
علاء‌الدین خادم اظهار داشت: در لیست سیاه قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لحاظ استراتژی علاوه بر افزایش عزتمندی و اقتدار این نهاد مردمی، پیشمانی و ذلت  دشمن را  در دنیا به وجود می‌آورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این نشست خاطرنشان کرد: حادثه سیل اخیر به عنوان یک آزمایش نشان از همدلی میان مسؤولان و مردم را در مقابله با این حوادث به اثبات رساند.
 محمود رضایی از 3 هزار پروژه در دست اجرا در استان فارس خبر داد و افزود:  باکمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌هایی که امکان بهره‌برداری را دارند عملیاتی می‌شود.
پرداخت خسارت به سیل‌زدگان
 معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در این نشست افزود: بعدا ز گذشت یک هفته از وقوع سیل در استان فارس خسارت 24 میلیارد و 614 میلیون ریال به  صاحبان 300 خودرو، یک میلیارد و 200 میلیون ریال بازماندگان متوفیان و 27 میلیارد و 429 میلیون ریال به واحد‌های مسکونی پرداخت شده‌ است.
مصطفی هاشمی تصریح کرد: برآورد  میزان خسارت ناشی از سیل  به 200 روستا، پرداخت 5 میلیون تومانی کمک‌های بلاعوض و وام 15 میلیونی به منازل نوع الف که دچار آسیب دیدگی شدید‌تری شدند و نیز پرداخت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومانی به  منازل مسکونی نوع ب که کمترین خسارت را دیده‌اند از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
فارس
کد مطلب : ۲۰۰۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما