۰
plusresetminus

1218 معتاد متجاهر در چرخه ی درمان اعتیاد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از ساماندهی بیش از 1200 معتاد متجاهر خبر داد.
1218 معتاد متجاهر در چرخه ی درمان اعتیاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، محمدرضا ابراهیمی در بازدید سر زده از مراکز اقامتی درمان اعتیاد تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر در طول ایام نوروز تعطیل نشده است و با جدیت ادامه دارد.  
وی افزود: در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر از 14 اسفند ماه سال 1397 تاکنون 1218 نفر معتاد متجاهر شناسایی و در مراکز پیش بینی شده تحت درمان قرار گرفته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از 1218 نفر معتاد متجاهر ساماندهی شده تعداد 50 نفر زن بوده که در مراکز ویژه زنان نگهداری می شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر با تمرکز بر نقاط آلوده در طرح نوروزی امسال به شکلی ویژه در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: معتادان متجاهر شناسایی شده پس از طی مراحل قانونی به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز و سایر مراکز اقامتی درمان اعتیاد (کمپ) پیش بینی شده تحت عنوان تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون منتقل شده اند. 
این مقام مسئول در استان فارس ادامه داد: این طرح با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تشکل های غیردولتی در حال اجراست.
وی افزود: در طول مدت درمان در مراکز، آموزش های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و فنی و حرفه ای به معتادان جهت توانمندسازی و بازگشت به جامعه ارائه می گردد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: معتادان متجاهر از جمله قشرهای آسیب دیده جامعه هستند که به مصرف مواد مخدر، اعتیاد پیدا کرده و به دلیل خلاء زنجیره حمایتی عاطفی، شغلی و اجتماعی به این مسیر کشیده شده اند.
ابراهیمی با اشاره به این موضوع که بیشتر معتادان متجاهر از حمایت خانواده ها دور و محروم شده اند و به افراد کارتن خواب تبدیل می شوند، بیان داشت: در این راستا نقش خانواده ها در عدم گرایش به اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است و باید مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در مدارس و خانواده ها را پیگیری کنند.
وی افزود: در مجموع حمایت های خانوادگی و اجتماعی باید قبل از اعتیاد مورد توجه جدی قرار گیرد اما اگر فردی به اعتیاد مبتلا شد خانواده نباید آن را رها کند و باید حمایت ها به سمت و گونه ای دیگر باشد تا فرد از اعتیاد رها و به متجاهر تبدیل نشود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد: آموزش و آگاه سازی کلیه اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها به عنوان یکی از روش های مقابله با این بلای خانمان سوز است
کد مطلب : ۱۹۸۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما