۰
plusresetminus
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي فارس اعلام كرد:

ايجاد ٥٠٠ فرصت شغلي براي فارغ‌التحصیلان کشاورزی در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس به ايجاد ٥٠٠ فرصت شغلي براي اعضاي اين سازمان در استان از ابتداي امسال تاكنون اشاره کرد.
ايجاد ٥٠٠ فرصت شغلي براي فارغ‌التحصیلان کشاورزی در فارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، حسين رئيسي شنبه ٤ اسفند در جمع خبرنگاران با بيان اينكه بخش كشاورزي ١٢ درصد از سهم توليد ناخالص داخلي، ١٨ درصد از اشتغال و حدود ١٥ درصد صادرات غيرنفتي كشور را به خود اختصاص داده، گفت: ارتقاي كمي و كيفي توليدات كشاورزي و منابع طبيعي كشور، ارتقاي سطح دانش و گسترش فناوري‌هاي نوين و حفظ پايداري محيط زيست و منابع پايه تجديدشونده از مهمترين مقولاتي بوده كه در دستيابي به توسعه پايدار بخش كشاورزي نقش اساسي داشته است .وي با اشاره به تاريخچه و جايگاه سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس بيان كرد: اين سازمان از سال ٨١ اولين جلسه رسمي شوراي مركزي را تشكيل داد و امروز ١٦ هزار عضو حقيقي در سطح استان دارد .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس كه معتقد است سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي هدايت كننده و آموزش دهنده كارشناسان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است، افزود: طي سال‌هاي اخير در راستاي مهارت محوري اعضا، ٢٠ هزار نفر روز دوره ملي آموزشي برگزار شده است .
رئيسي صدور مجوز و پروانه فعاليت، رتبه‌بندي و پروانه اشتغال اعضاي حقيقي و حقوقي سازمان، ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي اعضا، انعقاد تفاهم نامه در زمينه استانداردسازي محصولات كشاورزي و پيگيري بيمه تامين اجتماعي براي مهندسين كشاورزي را از مهمترين اقدمات انجام شده توسط اين سازمان در سال‌هاي اخير عنوان كرد .
وي با اشاره به صدور دو هزار و ٥٠٠ پروانه اشتغال و دو هزار و ١٠٠ پروانه رتبه بندي حقيقي و حقوقي توسط اين سازمان طي سال‌هاي اخير، خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون ٤٢٠ پروانه اشتغال حقيقي و حقوقي و ١١٠ پروانه صلاحيت رتبه بندي اعضا صادر شده است .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس همچنين استفاده از ظرفيت كارشناسان متخصص و مجرب براي طراحي و استفاده از روش‌هاي نوين آبياري را از مهمترين راهكارهاي خروج از بحران شرايط فعلي كشاورزي ذكر كرد .
رئيسي بازبيني الگوهاي كشت در سراسر كشور، توسعه كشت‌هاي گلخانه‌اي توسعه كشت گياهان دارويي، استانداردسازي محصولات كشاورزي، ساماندهي فروشندگان آفت كش، استفاده از ظرفيت كلينيك‌هاي گياهپزشكي و انجام آزمايش توسط آزمايشگاه‌هاي همكار را از ديگر راهكارها برشمرد .
وي همچنين كافي نبودن اطلاعات در رابطه با درخواست بازارهاي جهاني، ناكافي بودن آموزش صحيح كشت انبوه، برداشت و فرآوري در اين زمينه و... را از چالش‌هاي پيش روي توسعه گياهان دارويي دانست و گفت: انجام به پروري و توليد محصولات ارگانيك گياهان دارويي و اخذ نشان ارگانيك، ارتقاي كيفيت و تنوع و دسته بندي و احداث پايانه‌هاي تبادلات داخلي و خارجي گياهان دارويي از راهكارهايي است كه تمركز بر آن مي‌توان شاهد بهبود اين مهم بود .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس همچنين ضمن تبريك فرا رسيدن روز مهندس، مهندسي را مفهوم خلاقيت، آفرينش، ساختن، پايداري و پويايي راهي دانست كه بشر به اتكاي دانش، براي توسعه و تكامل در پيش گرفت .
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۱۹۵۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما