رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي فارس اعلام كرد:

ايجاد ٥٠٠ فرصت شغلي براي فارغ‌التحصیلان کشاورزی در فارس

4 اسفند 1397 ساعت 11:55

رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس به ايجاد ٥٠٠ فرصت شغلي براي اعضاي اين سازمان در استان از ابتداي امسال تاكنون اشاره کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، حسين رئيسي شنبه ٤ اسفند در جمع خبرنگاران با بيان اينكه بخش كشاورزي ١٢ درصد از سهم توليد ناخالص داخلي، ١٨ درصد از اشتغال و حدود ١٥ درصد صادرات غيرنفتي كشور را به خود اختصاص داده، گفت: ارتقاي كمي و كيفي توليدات كشاورزي و منابع طبيعي كشور، ارتقاي سطح دانش و گسترش فناوري‌هاي نوين و حفظ پايداري محيط زيست و منابع پايه تجديدشونده از مهمترين مقولاتي بوده كه در دستيابي به توسعه پايدار بخش كشاورزي نقش اساسي داشته است .وي با اشاره به تاريخچه و جايگاه سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس بيان كرد: اين سازمان از سال ٨١ اولين جلسه رسمي شوراي مركزي را تشكيل داد و امروز ١٦ هزار عضو حقيقي در سطح استان دارد .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس كه معتقد است سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي هدايت كننده و آموزش دهنده كارشناسان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است، افزود: طي سال‌هاي اخير در راستاي مهارت محوري اعضا، ٢٠ هزار نفر روز دوره ملي آموزشي برگزار شده است .
رئيسي صدور مجوز و پروانه فعاليت، رتبه‌بندي و پروانه اشتغال اعضاي حقيقي و حقوقي سازمان، ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي اعضا، انعقاد تفاهم نامه در زمينه استانداردسازي محصولات كشاورزي و پيگيري بيمه تامين اجتماعي براي مهندسين كشاورزي را از مهمترين اقدمات انجام شده توسط اين سازمان در سال‌هاي اخير عنوان كرد .
وي با اشاره به صدور دو هزار و ٥٠٠ پروانه اشتغال و دو هزار و ١٠٠ پروانه رتبه بندي حقيقي و حقوقي توسط اين سازمان طي سال‌هاي اخير، خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون ٤٢٠ پروانه اشتغال حقيقي و حقوقي و ١١٠ پروانه صلاحيت رتبه بندي اعضا صادر شده است .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس همچنين استفاده از ظرفيت كارشناسان متخصص و مجرب براي طراحي و استفاده از روش‌هاي نوين آبياري را از مهمترين راهكارهاي خروج از بحران شرايط فعلي كشاورزي ذكر كرد .
رئيسي بازبيني الگوهاي كشت در سراسر كشور، توسعه كشت‌هاي گلخانه‌اي توسعه كشت گياهان دارويي، استانداردسازي محصولات كشاورزي، ساماندهي فروشندگان آفت كش، استفاده از ظرفيت كلينيك‌هاي گياهپزشكي و انجام آزمايش توسط آزمايشگاه‌هاي همكار را از ديگر راهكارها برشمرد .
وي همچنين كافي نبودن اطلاعات در رابطه با درخواست بازارهاي جهاني، ناكافي بودن آموزش صحيح كشت انبوه، برداشت و فرآوري در اين زمينه و... را از چالش‌هاي پيش روي توسعه گياهان دارويي دانست و گفت: انجام به پروري و توليد محصولات ارگانيك گياهان دارويي و اخذ نشان ارگانيك، ارتقاي كيفيت و تنوع و دسته بندي و احداث پايانه‌هاي تبادلات داخلي و خارجي گياهان دارويي از راهكارهايي است كه تمركز بر آن مي‌توان شاهد بهبود اين مهم بود .
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي فارس همچنين ضمن تبريك فرا رسيدن روز مهندس، مهندسي را مفهوم خلاقيت، آفرينش، ساختن، پايداري و پويايي راهي دانست كه بشر به اتكاي دانش، براي توسعه و تكامل در پيش گرفت .
منبع: ایسنا


کد مطلب: 19538

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19538/ايجاد-٥٠٠-فرصت-شغلي-براي-فارغ-التحصیلان-کشاورزی-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir