۰
plusresetminus

پايان جشنواره بین‌المللی هنرهای زیبای جوانان جهان اسلام

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در آیین پایانی جشنواره بین المللی هنرهای زیبای جوانان جهان اسلام گفت: کشورهای شرکت کننده در این رویداد در ساخت و تکمیل جغرافیای فرهنگی جهان اسلام نقش داشته اند.
پايان جشنواره بین‌المللی هنرهای زیبای جوانان جهان اسلام
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس محمد کرم‌اللهی در این مراسم که به میزبانی حوزه هنری فارس برگزار می‌شد، افزود: علاوه بر میهمانانی از امریکا، دانمارک سایر مهمانان از کشورهایی آمده اند که نقشی ویژه در تکمیل جغرافیای فرهنگی جهان اسلام دارند.
وی افزود: نمی توان نقش ترکیه و نام آوران و فرهیختگان آن را در شکل گیری فرهنگی جهان اسلام نادیده گرفت. یا نمی توان شولای تفکر و اندیشه بر تن داشت اما نام آوران عراق را در کمال و درخشندگی بی مانند جهان اسلام نادیده گرفت چون طلوع دل انگیز فرات همواره کالبد جهان اسلام را منور کرده است .
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: مراکش اگرچه دیر رسید اما به موقع رسید و اندیشمندانی بزرگ تقدیم جهان اسلام کرد. بوسنی عزیز بغض ناگشوده جهان اسلام در اروپاست .
وی تصریح کرد: آذربایجان  جان جانان طلایه داران عاشق و صاحبان تفکر است. مگر می شود به اندیشه و تفکر در جهان اسلام اندیشید و از این عزیزان نام نبرد. مگر می شود به اسلام و تفکر و اندیشه نگاه کرد و نامی از افغانستان عزیز نبرد افغانستانی که سرزمین تفکر و اندیشه و هنر است.
کرم اللهی گفت: نهایت اینکه جغرافیی جهان اسلام جغرافیای وطن عزیز ماست. خوشحالیم که 103 داستان و 81 فیلم به دبیرخانه رسید تا نهایتا میهمانانی عزیز از این کشورها به این جشنواره دعوت شوند.
وی ادامه داد: جوانان جهان اسلام با شرکت در این رویداد نشان دادند دل در گرو مکتب زیبایی آفرین  عاشق دارند و طریقه مفاهمه و  گفت و گو را با بیانی هنری و اندیشمندانه برگزیده اند .
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اینک از شیراز جنت طراز به قدس شریف، قدس نازنین سلام می گوییم و چشم به راه فردا و فرداهایی می مانیم که بذر خردورزی هنرمندانه ی جوانان جهان اسلام در خاک قدس بالیدن بگیرد .
همچنین امید پارسایی فر رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر و دبیر علمی جشنواره داستان نیز به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه های پایانی این جشنواره را قرائت کرد .
علی رضایی معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس و مهداد معصومی مدیر داخلی جشنواره نیز در سخنانی کوتاه از حضور میهمانان بین الملل قدردانی کردند و در پایان جوایز برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره اهدا شد.
بر اساس آرای هیئت داوران جشنواره ی فیلم در بخش برندگان جشنواره میرمهدی آقا اغلو از جمهوری آذربایجان با فیلم هشتاد و پنجمین روز مقام اول عاطفه سادات توسلی از افغانستان با فیلم شنبه مقام دوم و یوسف عثمان از نیجریه با فیلم بازمانده قیام مقام سوم این جشنواره را از آن خود کردند .
همچنین در بخش داستان سودا ممداف و فکرت یعسوب اف از آذربایجان نیز در بخش داستان لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کردند .
 
کد مطلب : ۱۸۴۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما