۰
plusresetminus
در کارگروه توسعه صادرات استان فارس مطرح شد

اعلام آمادگی استاندار فارس برای حل مشکل صادرکنندگان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
استاندار فارس برای حل مشکلات صادرکنندگان اعلام آمادگی کرد و گفت: اتاق بازرگانی یک راهبرد جامع برای توسعه صادرات داشته باشد.
اعلام آمادگی استاندار فارس برای حل مشکل صادرکنندگان
به گزارش "حافظ نیوز"، اسماعیل تبادار شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان فارس اظهار داشت: بنده برای حل مشکلات صادرکنندگان آمادگی کامل دارم اما اتاق شیراز نیز باید یک راهبرد جامع برای توسعه صادرات داشته باشد.
وی افزود: از اتاق بازرگانی شیراز انتظار می‌رود که خام فروشی نداشته باشد، ضمن اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار اتاق خواهند بود.
مقام عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: حل برخی از مشکلات صادرکنندگان درون استانی است که آن‌ها را برطرف خواهیم کرد و برای مشکلات برون‌استانی نیز نیاز به مکاتبه است که باید صادرکنندگان مطالبشان را مطرح کنند.
استاندار فارس همچنین به سفر استاندار بوشهر به شیراز اشاره کرد و گفت: استاندار بوشهر فردا به شیراز خواهد آمد که در مورد راه‌آهن شیراز-بوشهر با وی سخن خواهم گفت تا هر چه زودتر این پروژه نهایی شود، چراکه به‌شدت معتقدم که فارس باید به شهری بندری اتصال یابد و این برای صادر کردن محصولات یک ضرورت است.
پیش از سخنان استاندار فارس، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی شیراز نیز اظهار داشت:با وجود تمام موانع امشب باید خوشحال باشیم که مشکلات نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
جمال رازقی افزود:امروز مشکلات درون استانی صادرات حل و فصل شده و بیشتر مشکلات ملی صادرات به چشم می آید.
وی علت عدم رقابت پذیری کالاهای ایرانی با مشابه خارجی را قیمت تمام شده بالای آن دانست و گفت: در بازار قطر نیز به راحتی می توانستیم با ژاپن و آمریکا رقابت کنیم که متاسفانه قیمت تمام شده بالا مانع از این کار شد.
کد مطلب : ۱۸۲۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما