در کارگروه توسعه صادرات استان فارس مطرح شد

اعلام آمادگی استاندار فارس برای حل مشکل صادرکنندگان

25 آبان 1396 ساعت 14:29

استاندار فارس برای حل مشکلات صادرکنندگان اعلام آمادگی کرد و گفت: اتاق بازرگانی یک راهبرد جامع برای توسعه صادرات داشته باشد.


به گزارش "حافظ نیوز"، اسماعیل تبادار شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان فارس اظهار داشت: بنده برای حل مشکلات صادرکنندگان آمادگی کامل دارم اما اتاق شیراز نیز باید یک راهبرد جامع برای توسعه صادرات داشته باشد.
وی افزود: از اتاق بازرگانی شیراز انتظار می‌رود که خام فروشی نداشته باشد، ضمن اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار اتاق خواهند بود.
مقام عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: حل برخی از مشکلات صادرکنندگان درون استانی است که آن‌ها را برطرف خواهیم کرد و برای مشکلات برون‌استانی نیز نیاز به مکاتبه است که باید صادرکنندگان مطالبشان را مطرح کنند.
استاندار فارس همچنین به سفر استاندار بوشهر به شیراز اشاره کرد و گفت: استاندار بوشهر فردا به شیراز خواهد آمد که در مورد راه‌آهن شیراز-بوشهر با وی سخن خواهم گفت تا هر چه زودتر این پروژه نهایی شود، چراکه به‌شدت معتقدم که فارس باید به شهری بندری اتصال یابد و این برای صادر کردن محصولات یک ضرورت است.
پیش از سخنان استاندار فارس، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی شیراز نیز اظهار داشت:با وجود تمام موانع امشب باید خوشحال باشیم که مشکلات نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
جمال رازقی افزود:امروز مشکلات درون استانی صادرات حل و فصل شده و بیشتر مشکلات ملی صادرات به چشم می آید.
وی علت عدم رقابت پذیری کالاهای ایرانی با مشابه خارجی را قیمت تمام شده بالای آن دانست و گفت: در بازار قطر نیز به راحتی می توانستیم با ژاپن و آمریکا رقابت کنیم که متاسفانه قیمت تمام شده بالا مانع از این کار شد.


کد مطلب: 18233

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18233/اعلام-آمادگی-استاندار-فارس-حل-مشکل-صادرکنندگان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir