۰
plusresetminus

از کیسه چه کسی می‌بخشند؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۸
در جلسه گذشته شورای شهر شیراز، پرداخت مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای تامین شام داوران مسابقات فوتبال آسیایی دانش‌آموزان ازجمله مصوبات شورا بود.
از کیسه چه کسی می‌بخشند؟!
به گزارش "حافظ نیوز"، در جلسه گذشته شورای شهر شیراز، پرداخت مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای تامین شام داوران مسابقات فوتبال آسیایی دانش‌آموزان ازجمله مصوبات شورا بود.
جالب آنکه متولی این مسابقات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان بوده و اساسا برگزاری این مسابقات در حوزه وظایف شورا و شهرداری شهر شیراز نبوده است.
جالب آنکه سخنگوی شورای پنجم در توجیه چرایی پرداخت این مبلغ چنین می‌گوید: در شورا آئین‌نامه‌ای مبنی بر مساعدت به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت درخواست و سپس تصمیم‌گیری اعضای شورا وجود دارد لذا بر این اساس می‌توانیم به افراد درمانده‌ای که به شهرمان آمده‌اند و همچنین اداره‌هایی که درخواست همکاری مالی دارند کمک کنیم.
آنچنان که سخنگوی شورای پنجم می‌گوید، زین پس باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان را نیز در شمار افراد درمانده و یا نهادهای متقاضی کمک مالی حساب کنیم!
گرچه مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان نسبت به بودجه شورا و شهرداری، مبلغ هنگفتی نیست اما آنچه که نباید آن را از خاطر برد این است شورای شهر باید نسبت به بودجه‌ای که از محل مالیات‌های مردمی تامین می‌شود، بیشترین دقت و حراست را داشته و نسبت به جزئی‌ترین هزینه‌ها نیز حساسیت به خرج دهد و نمایندگانی که برای پاسداری از حقوق مردم سوگند خورده‌اند نیز نباید فراموش کنند که حق ندارند از بودجه بیت‌المال، خاصه خرجی کنند و انضباط مالی و سلامت اقتصادی شورا را فدای ارتباطات غیرسازمانی و یا سیاسی نمایند.
نویسنده: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۷۸۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما