از کیسه چه کسی می‌بخشند؟!

21 شهريور 1396 ساعت 2:58

در جلسه گذشته شورای شهر شیراز، پرداخت مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای تامین شام داوران مسابقات فوتبال آسیایی دانش‌آموزان ازجمله مصوبات شورا بود.


به گزارش "حافظ نیوز"، در جلسه گذشته شورای شهر شیراز، پرداخت مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای تامین شام داوران مسابقات فوتبال آسیایی دانش‌آموزان ازجمله مصوبات شورا بود.
جالب آنکه متولی این مسابقات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان بوده و اساسا برگزاری این مسابقات در حوزه وظایف شورا و شهرداری شهر شیراز نبوده است.
جالب آنکه سخنگوی شورای پنجم در توجیه چرایی پرداخت این مبلغ چنین می‌گوید: در شورا آئین‌نامه‌ای مبنی بر مساعدت به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت درخواست و سپس تصمیم‌گیری اعضای شورا وجود دارد لذا بر این اساس می‌توانیم به افراد درمانده‌ای که به شهرمان آمده‌اند و همچنین اداره‌هایی که درخواست همکاری مالی دارند کمک کنیم.
آنچنان که سخنگوی شورای پنجم می‌گوید، زین پس باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان را نیز در شمار افراد درمانده و یا نهادهای متقاضی کمک مالی حساب کنیم!
گرچه مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان نسبت به بودجه شورا و شهرداری، مبلغ هنگفتی نیست اما آنچه که نباید آن را از خاطر برد این است شورای شهر باید نسبت به بودجه‌ای که از محل مالیات‌های مردمی تامین می‌شود، بیشترین دقت و حراست را داشته و نسبت به جزئی‌ترین هزینه‌ها نیز حساسیت به خرج دهد و نمایندگانی که برای پاسداری از حقوق مردم سوگند خورده‌اند نیز نباید فراموش کنند که حق ندارند از بودجه بیت‌المال، خاصه خرجی کنند و انضباط مالی و سلامت اقتصادی شورا را فدای ارتباطات غیرسازمانی و یا سیاسی نمایند.

نویسنده: محمد صادقی


کد مطلب: 17800

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17800/کیسه-کسی-می-بخشند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir