۰
plusresetminus
مدیرکل اوقاف استان فارس خبر داد

رفع مشکل بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه لامرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: با کمک اداره ثبت‌اسناد و منابع طبیعی مشکل بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه شهرستان لامرد حل‌ شده است.
رفع مشکل بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه لامرد
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست یک‌روزه کارگروه مشترک استانی و سه‌جانبه اوقاف و امور خیریه، ثبت‌اسناد و املاک و منابع طبیعی که با حضور مدیران کل این سازمان‌ها و مسئولان این نهادها در شهرستان‌های جنوب فارس در لامرد برگزار شد، بابیان اینکه باید وقف را یک موضوع مهم برشمرد، اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اوقاف و امور خیریه، ثبت‌اسناد و املاک و منابع طبیعی بستر مناسبی برای تعیین تکلیف و تشخیص اراضی موقوفی و ملی به وجود می‌آید.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه وقف یک امر ماندگار در تمام دوره‌ها است افزود: حفظ حراست و احیای اموال وقفی و موقوفه رسالت اصلی همگان و بخصوص این سه نهاد مهم است که باید برای تحقق این امر و حل تمامی مشکلات و پرونده‌ها بر اساس مصوبه هیئت دولت و تفاهم‌نامه سه‌جانبه در این مسیر گامی مؤثر برداریم.
 
وی به اولین کارگروه مشترک سه‌جانبه در جنوب استان فارس به مرکزیت لامرد اشاره کرد و گفت: بیشترین خروجی فعالیت‌ها و پرونده‌ها در جنوب استان فارس است و در شهرستان‌های مهر و لامرد است که امیدواریم با برگزاری این کارگروه‌ها در شهرستان‌ها و با نگاه ویژه مدیران کل سه نهاد تمامی گره‌ها را بگشایم.
 
موسوی بابیان اینکه مدیران و مسئولان از فضای بسیار خوب تفاهم و تعامل امروز استفاده کنند خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه مشکلات آن حل‌شده و بخش عمده آن توسط سازمان ثبت‌اسناد و املاک سند صادرشده است و می‌توانیم بر این اساس پایه وقف را قوی و شاهد روزی باشیم که مشکلات حوزه وقف و منابع طبیعی را به‌طور کامل حل شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی فارس نیز در این جلسه بیان داشت: این تعامل سه‌جانبه باعث شد در چند سال گذشته بر اساس رتبه و امتیازها جایگاه خوبی داشته باشیم و مشکلات حوزه منابع طبیعی و اوقاف را به‌صورت عمده‌ای حل‌شده است و امیدواریم مسائل باقی‌مانده هر چه سریع‌تر حل شود.
 
مهرزاد بوستانی ادامه داد: چه سو استفاده‌های افراد درگذشته از این ابهامات می‌بردند و چه خسارت‌هایی به اوقاف و اراضی ملی و منابع طبیعی وارد می‌شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اختیار کامل به شهرستان‌ها داده‌شده است که در کارگروه‌های شهرستانی مسائل و مشکلات را هر چه سریع‌تر حل کنند و ما فقط در مرکز استان تأییدکننده مصوبات خواهیم بود و ما آمادگی کامل داریم که این مسائل و مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود.
 
بوستانی اضافه کرد: مسائل و مشکلات را بادید قانونی و شرعی و از نگاه منطقه‌ای و شهرستانی حل شود و هر چه زودتر تعیین و تکلیف شود و بیشترین حجم پرونده در این چند شهرستان جنوب فارس است و کارگروه‌ها پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی کنند.
 
در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک فارس نیز ابراز داشت: یک وظیفه شرعی و دینی بر گردن این کارگروه است و بر اساس این مصوبه تفاهمی نیازمند است که تمام مشکلات و با جلسات کارگروه‌ها این موضوعات حل شود.
 
مهدی اقبال اضافه کرد: در منطقه جنوب فارس بیشترین املاک موقوفه وجود دارد و کارگروه‌های شهرستانی هرچه زودتر می‌بایست تشکیل جلسه دهند و مشکلات حل شود.
کد مطلب : ۱۷۵۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما