۰
plusresetminus
تاملی بر اظهارات اخیر وزیر نفت؛

آیا به دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت مبتلا می‌شویم؟!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
تنها چند روز پس انتخاباتی که قرار است وحدت آفرین باشد، از کلام برخی وزرای دولتی که قرار بود منادی "تدبیر و امید" باشد، صدای پای دیکتاتوری به گوش می‌رسد.
آیا به دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت مبتلا می‌شویم؟!
به گزارش "حافظ نیوز"،یکی از شقوق دیکتاتوری، دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت است. فرض کنیم در یک انتخابات، ۲۹ میلیون نفر به یک نامزد و ۱ میلیون نفر به نامزد دیگری رای دهند. در این صورت آن ۲۹ میلیون نفر پیروز مطلق انتخابات هستند اما آیا حق دارند که بر آن ۱ میلیون نفر دیگر دیکتاتوری کنند و زور بگویند و از آن‌ها بخواهند به بهانه شنیدن پژواک انتخاب ملت، سرتا پا به رنگ بنفش در بیایند تا همرنگ آن جماعت ۲۹ میلیون نفری دیگر شوند؟ آیا باید حق مشارکت مدنی و حضور در عرصه مدیریتی کشور را از این ۱ میلیون نفر بگیرند و آن‌ها را از کلیه مناصب اجرایی و مدیریتی و حاکمیتی و ... کنار بگذارند تا دولتی همسو و یک‌دست و ... تشکیل شود؟
این مهم نیست که چند نفر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت به حسن روحانی رای داده‌اند و او با چه اختلاف آرایی پیروز شده است. چه با اختلاف ۳۰ میلیون رای پیروز شده باشد چه با اختلاف ۸ میلیون رای، هیچ دولتی حتی اگر در اکثریت مطلق هم که باشد، در نظام برآمده از مردم‌سالاری دینی حق ندارد راه و رسم دیکتاتورها را در پیش گیرد.
و اینک تنها چند روز پس انتخاباتی که قرار است وحدت آفرین باشد، از کلام برخی وزرای دولتی که قرار بود منادی "تدبیر و امید" باشد، صدای پای دیکتاتوری به گوش می‌رسد.
آتجا که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت تدبیر و امید در یک مصاحبه تلویزیونی رسما گفت: "مسلما مدیرانی که همسو با دولت نیستند و به روحانی رای نداده اند در این دولت جایی ندارند..."
این اظهارات، تنها بر نگرانی‌های موجود درباره رویکردهای دولت دوازدهم می‌افزاید مگر آن‌که حسن روحانی، طرحی نو دراندازد و در عمل اثبات کند رئیس جمهور همه ایرانیان است.
نویسنده: کاظم فریدونی
کد مطلب : ۱۶۹۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما