۰
plusresetminus
مسئول بسیج دانشجویی فارس؛

امروز بزرگترین تهدید برای انقلاب اسلامی، انقلاب زدایی است/خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: نخستین دوره لیگ مناظره دانشجویی و مسابقات سخنرانی دانشجویی در دانشگاه‌های فارس برگزار می‌شود.
امروز بزرگترین تهدید برای انقلاب اسلامی، انقلاب زدایی است/خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود
به گزارش حافظ نیوز،اسماعیل قزل‌سفلی صبح امروز در نشست خبری در رابطه با تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته بسیج اظهار داشت: نخستین دوره لیگ مناظره دانشجویی با عنوان "اندیشوران جوان انقلابی" و مسابقات سخنرانی دانشجویی با عنوان "سخنواران جوان انقلابی" برگزار می‌شود.وی هدف از  برگزاری لیگ مناظره دانشجویی و سخنرانی دانشجویی را کمک به شبکه تببین‌گران انقلابی عنوان کرد و افزود: در پی آن نیز ویژه‌برنامه‌هایی در قالب دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
قزل سفلی بیان کرد: بسیج تنها تشکلی است که قانون مصوب مجلس و آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد همواره مظلوم واقع‌شده اما چون کارآمدی نظام برای ما مهم‌تر بوده این مسائل را در بوق و کرنا نمی‌کنیم و تلاش داریم با منطق و استدلال از مسیر قانون حقوق خود را مطالبه کنیم.
قزل‌سفلی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در بیش از 184 دانشگاه و مراکز آموزش عالی فارس فعال است خاطرنشان کرد: در چهارم آذر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بسیج دانشجویی گردهمایی فرزندان روح‌الله و انقلابیون جوان با حضور تمام تشکل‌های انقلابی و ارزشی و مسئولان بسیج دانشجویی و تشکل‌های مختلف دانشجویی در ادوار مختلف با سخنرانی فرمانده بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌شود.
وی از دیگر برنامه‌ها را برگزاری 15 یادواره دانشجویی، بیش از 25 مسابقه فرهنگی و ورزشی، اکران بیش از 25 فیلم از آخرین ساخته‌های کارگردانان ارزشی و انقلابی، برگزاری بیش از 20 کرسی آزاد اندیشی، اختتامیه جشنواره قرآنی ترنم وحی، حضور دانشجویان در برنامه‌های صدا و سیما، برپایی نمایشگاه‌های بسیج دانشجویی، برگزاری 15 نشست‌ بصیرتی، اعزام گروه‌های جهادی با هدف خدمت‌رسانی و دیدار با خانواده معظم شهدا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال جشنواره‌های مختلف توسط بسیج دانشجویی فارس برگزار می‌شود گفت: از مهم‌ترین این جشنواره‌ها شامل جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره فرهنگی و ورزشی مدافع حرم است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: بسج دانشجویی مقابل هیچ جریان و تشکل دانشجویی در دانشگاه نیست و تلاشمان بر این است بیش از 100 کرسی آزاد اندیشی را با حضور تمام تشکل‌های قانونی سیاسی برگزار کنیم.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: روز گذشته دانشجویان در مراسم جاماندگان اربعین حضور یافتند ضمن اینکه 3 هزار دانشجو در راهپیمایی اربعین امسال از فارس حضور یافتند و همچنین 10 هزار دانشجوی سراسر کشور در موکب‌های محل استقرار بسیج دانشجویی پذیرایی شدند و 340 دانشجو در این مراسم به زوار خدمات‌رسانی کردند.
قزل‌سفلی گفت: امروز برخی در کشور به دنبال این هستند قطار انقلاب را از مسیرپرشتاب خود خارج کرده و به انحراف بکشانند و باید بازنگری جدید در جریان‌های مرسوم سیاسی و فرهنگی را انجام داده و تمام این جریان ها را در ذیل انقلابی و غیرانقلابی تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: امروز پیش از هر چیزی باید به تبیین اصول اساسی انقلاب در راهبردهای مختلف و به تاسی از امام (ره) و مقام معظم رهبری بپردازیم.

وی در ادامه افزود: امروزانقلاب اسلامی به اندازه کافی مالک اشتر دارد،انقلاب اسلامی نیازمند عمار انقلاب است عماری که وقتی امیرالمومنین فهمید عمار را از دست داده تسلیم خواسته های دشمنان شد و امروزه مسئولان اجرایی ما آنچنان مشغول زرق و برق های دنیوی شده اند که به موضوعاتی همانند فیش های نجومی و... به مثابه یک مسئله سطحی برخورد می کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه برخی شهرستان‌ها، برگزاری میزگرد دانشجویی با عنوان تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجویی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های آن، تولید عکس نوشته، پادکست و کلیپ با هدف معرفی قابلیت‌های بسیج دانشجویی و برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های جهادی و راهیان و آموزشی بسیج دانشجویی، اعزام سه گروه جهادی تخصصی با هدف خدمت‌رسانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته مدنظر قرار دارد.
* خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود
وی با تأکید بر این‌که اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم با نگاه فراتشکلی و فراجناحی انجام می‌شود، گفت: هر برادر و خواهری که با هر انگیزه علاقه‌مند به خدمت به مردم محروم باشند در برنامه‌های اردوهای جهادی مشارکت داده می‌شود چنانکه در تابستان گذشته در قالب 78 گروه 3 هزار و 200 دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند.
برگزاری 15 نشست بصیرتی در دانشگاه‌ها و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بود که قزل سفلی به آن پرداخت.
کد مطلب : ۱۵۷۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما