مسئول بسیج دانشجویی فارس؛

امروز بزرگترین تهدید برای انقلاب اسلامی، انقلاب زدایی است/خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود

1 آذر 1395 ساعت 14:41

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: نخستین دوره لیگ مناظره دانشجویی و مسابقات سخنرانی دانشجویی در دانشگاه‌های فارس برگزار می‌شود.


به گزارش حافظ نیوز،اسماعیل قزل‌سفلی صبح امروز در نشست خبری در رابطه با تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته بسیج اظهار داشت: نخستین دوره لیگ مناظره دانشجویی با عنوان "اندیشوران جوان انقلابی" و مسابقات سخنرانی دانشجویی با عنوان "سخنواران جوان انقلابی" برگزار می‌شود.وی هدف از  برگزاری لیگ مناظره دانشجویی و سخنرانی دانشجویی را کمک به شبکه تببین‌گران انقلابی عنوان کرد و افزود: در پی آن نیز ویژه‌برنامه‌هایی در قالب دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
قزل سفلی بیان کرد: بسیج تنها تشکلی است که قانون مصوب مجلس و آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد همواره مظلوم واقع‌شده اما چون کارآمدی نظام برای ما مهم‌تر بوده این مسائل را در بوق و کرنا نمی‌کنیم و تلاش داریم با منطق و استدلال از مسیر قانون حقوق خود را مطالبه کنیم.
قزل‌سفلی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در بیش از 184 دانشگاه و مراکز آموزش عالی فارس فعال است خاطرنشان کرد: در چهارم آذر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بسیج دانشجویی گردهمایی فرزندان روح‌الله و انقلابیون جوان با حضور تمام تشکل‌های انقلابی و ارزشی و مسئولان بسیج دانشجویی و تشکل‌های مختلف دانشجویی در ادوار مختلف با سخنرانی فرمانده بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌شود.
وی از دیگر برنامه‌ها را برگزاری 15 یادواره دانشجویی، بیش از 25 مسابقه فرهنگی و ورزشی، اکران بیش از 25 فیلم از آخرین ساخته‌های کارگردانان ارزشی و انقلابی، برگزاری بیش از 20 کرسی آزاد اندیشی، اختتامیه جشنواره قرآنی ترنم وحی، حضور دانشجویان در برنامه‌های صدا و سیما، برپایی نمایشگاه‌های بسیج دانشجویی، برگزاری 15 نشست‌ بصیرتی، اعزام گروه‌های جهادی با هدف خدمت‌رسانی و دیدار با خانواده معظم شهدا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال جشنواره‌های مختلف توسط بسیج دانشجویی فارس برگزار می‌شود گفت: از مهم‌ترین این جشنواره‌ها شامل جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره فرهنگی و ورزشی مدافع حرم است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: بسج دانشجویی مقابل هیچ جریان و تشکل دانشجویی در دانشگاه نیست و تلاشمان بر این است بیش از 100 کرسی آزاد اندیشی را با حضور تمام تشکل‌های قانونی سیاسی برگزار کنیم.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: روز گذشته دانشجویان در مراسم جاماندگان اربعین حضور یافتند ضمن اینکه 3 هزار دانشجو در راهپیمایی اربعین امسال از فارس حضور یافتند و همچنین 10 هزار دانشجوی سراسر کشور در موکب‌های محل استقرار بسیج دانشجویی پذیرایی شدند و 340 دانشجو در این مراسم به زوار خدمات‌رسانی کردند.
قزل‌سفلی گفت: امروز برخی در کشور به دنبال این هستند قطار انقلاب را از مسیرپرشتاب خود خارج کرده و به انحراف بکشانند و باید بازنگری جدید در جریان‌های مرسوم سیاسی و فرهنگی را انجام داده و تمام این جریان ها را در ذیل انقلابی و غیرانقلابی تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: امروز پیش از هر چیزی باید به تبیین اصول اساسی انقلاب در راهبردهای مختلف و به تاسی از امام (ره) و مقام معظم رهبری بپردازیم.

وی در ادامه افزود: امروزانقلاب اسلامی به اندازه کافی مالک اشتر دارد،انقلاب اسلامی نیازمند عمار انقلاب است عماری که وقتی امیرالمومنین فهمید عمار را از دست داده تسلیم خواسته های دشمنان شد و امروزه مسئولان اجرایی ما آنچنان مشغول زرق و برق های دنیوی شده اند که به موضوعاتی همانند فیش های نجومی و... به مثابه یک مسئله سطحی برخورد می کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه برخی شهرستان‌ها، برگزاری میزگرد دانشجویی با عنوان تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجویی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های آن، تولید عکس نوشته، پادکست و کلیپ با هدف معرفی قابلیت‌های بسیج دانشجویی و برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های جهادی و راهیان و آموزشی بسیج دانشجویی، اعزام سه گروه جهادی تخصصی با هدف خدمت‌رسانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته مدنظر قرار دارد.
* خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود
وی با تأکید بر این‌که اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم با نگاه فراتشکلی و فراجناحی انجام می‌شود، گفت: هر برادر و خواهری که با هر انگیزه علاقه‌مند به خدمت به مردم محروم باشند در برنامه‌های اردوهای جهادی مشارکت داده می‌شود چنانکه در تابستان گذشته در قالب 78 گروه 3 هزار و 200 دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند.
برگزاری 15 نشست بصیرتی در دانشگاه‌ها و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بود که قزل سفلی به آن پرداخت.


کد مطلب: 15716

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15716/امروز-بزرگترین-تهدید-انقلاب-اسلامی-زدایی-خدمات-رسانی-مناطق-محروم-نگاه-فراجناحی-انجام-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir