۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه :

اشتغال و کار درد امروز ماست/ نمایندگان از دو قطبی جلوگیری کردند/ فریاد ها باید به سمت آمریکا باشد

تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس پیرامون استکبار ستیزی در کلام امام راحل افزودند : امام راحل بارها و بارها در تمام دوران عمر انقلابیشان می فرمودند ، هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید به خاطر اینکه امریکا نماد تکاثر بود.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش خبرنگار " حافظ نیوز "  آیت الله ایمانی در خطبه ی اول نماز جمعه پیرامون خصوصیات پرهیزگاران اظهار داشتند : مولای متقیان و امام پرهیزکاران امیرالمومنین در توصیف باتقوایان می فرمایند : پرهیزکاران در دوران زندگی و حیات روزمره شان در عین ناداری و فقر خوددارند و شخصیت خود را حفظ می کنند و زبان به گلایه و شکایت برابر این و آن نمی گشایند ، دارای مناعت طبع و عزت نفس هستند ، پرهیزکاران این چنین هستند .
آیت الله ایمانی در ادامه افزودند : این همان سخن قرآن مجید است که درباره مومنین شایسته می فرماید ، فقرای بلند همت و ناداران دارای عزت نفس آنچناند که دیگران خیال می کنند آن ها وضعشان خوب است و در گرفتاری و مشکلات معیشتی نیستند در حالی که هستند اما به روی خود نمی آورند . این بردباری و تحمل در هنگام فقر و زبان به شکوه نگشودند راز و رمز مردان ارزشمند و منیع الطبع در جامعه است که خدای بزرگ توفیق دهد ما هم در ردیف این گونه انسان های خود ساخته و با شخصیت
امام راحل بارها و بارها در تمام دوران عمر انقلابیشان می فرمودند ، هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید به خاطر اینکه امریکا نماد تکاثر بود یعنی نماد از بین رفتن ارزش های انسانی ، نماد از بین رفتن حقایق عالم هستی .
قرار بگیریم .

وی پیرامون مسئولیت های و حوزه مسئولیت های هر شخص  در جامعه تصریح کردند:  

 نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس  پیرامون استکبار ستیزی در کلام امام راحل افزودند : امام راحل بارها و بارها در تمام دوران عمر انقلابیشان می فرمودند ، هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید به خاطر اینکه امریکا نماد تکاثر بود یعنی نماد از بین رفتن ارزش های انسانی ، نماد از بین رفتن حقایق عالم هستی . برای امریکا تفاوتی نمی کند عربستان بکشد یا یمن بکشد ، او پول خودش را می خواهد ، او ثروت خودش را دنبال می کند و لذا عربستانی که در طول این یکسال و چند ماه این همه انسان بی گناه کشته است کودک ، بیمار ، دانش آموز ، پیرمرد و پیرزن او را جزء حقوق بشر معرفی می کنند چرا ؟ چون عربستان دلار دارد ، یمن دلار ندارد ، عربستان سلاح می خرد ، یمن نمی تواند آن همه سلاح را خریداری کند ، عربستان در مسیر منافع امریکاست ، یمن در مسیر منافع امریکا نیست ، این تکاثر است ، این همان نکته ایست که امام بارها بر آن اصرار داشتند ، یک چنین نظامی نمی تواند به یاد محرومین جامعه باشد ، نمی تواند به یاد مستضعفان جامعه باشد و همه جا در مقابل مستضعفان قد علم می کند و در کنار مستکبران عالم می ایستد و لذا می بینید امریکا همه جا در طول تاریخ با مستکبران عالم همراه بوده و علیه مستضعفان جهان توطئه داشته است و طراح توطئه های گوناگون بوده است .

وی در ادامه افزودند : اربعین از آغاز تا به امروز نماد مبارزه با استکبار
عزیزان نماینده ما ، آفرین بر بصیرت و هوشیاریتان که در این شرایط اجازه دو قطبی شدن جامعه را ندادید ؛
، کفر و نفاق بوده است ؛ اولین گروهی که برای زیارت حسین بن علی آمدند عملاً زیارت آن ها یک نوع دهان کجی به حکومت بنی امیه بود . مبارزه با استکبار ، کفر و نفاق در هویت زیارت اربعین نهفته است و در عین حال نماد وحدت و همبستگی امت اسلامیست که امروز ما شاهدیم همه آزادی خواهان جهان در مراسم اربعین نماینده ای دارند اعم از شیعه و سنی ، مسیحی و غیر مسیحی ، سابعی ، کلیمی و همه موحدین آزادی خواه جهان در مراسم اربعین نمایندگانی دارند که عرض ادب به ساحت مقدس حسین بن علی می نمایند .


امام جمعه شیراز با اشاره به انتخاب وزرای دولت در مجلس اظهار داشت : تعامل خوبی بین مجلس و دولت برگزار شد و مجلس خوب تعامل مثبت با دولت نشان داد و با رأی خوبی این سه وزیر فرهنگی انتخاب  شدند .
وی با اشاره به نمایندگان مجلس افزودند : عزیزان نماینده ما ، آفرین بر بصیرت و هوشیاریتان که در این شرایط اجازه دو قطبی شدن جامعه را ندادید ؛ جامعه ما اگر بناست قطب داشته باشد یک قطب طرفدار انقلاب است و یک قطب هم ضد انقلاب است و باید مسائل دیگر را درستش کرد . همین جا از جناح های مختلف تقاضا می کنم مردم و افکار و اندیشه مردم را که نشأت گرفته از افکار و اندیشه رهبری است احترام بگذارند ، فتنه باید خاموش
امروز درد ما ، نداشتن اشتغال و کار است ، ناامیدی و افسردگی جوانان ما به خاطر همین است ، یک جوان افسرده سراغ ورزش نمی رود
بشود ، هر کس آن روز واقعاً نقشی داشته ممکن است اشتباه کرده باشد ، چه مانعی دارد با شجاعت اعلام بکند آن روز اشتباه شد امروز برایمان مردم و رهبری و نظام مهم است ، دشمنان ما مقابل ما این جور صف کشیدند ، ما بخواهیم روی مسائل جزیی با هم بگومگو داشته باشیم ، از این فرصت استفاده کنیم جناح ها خودشان را با افکار و اندیشه های رهبری و مردم بیشتر تطبیق بدهند و اگر لازم است انسان با صراحت و با شجاعت اعلام کند یک روز من این جوری بودم ولی امروز نیستم و اجازه بدهیم هر کس هم که واقعاً از مسیر گذشته خودش احساس راحتی می کند راه برایش باز باشد و آن ها را به لجاجت وادار نکنیم .


نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در انتهای خطبه های نماز جمعه افزودند : امروز درد ما ، نداشتن اشتغال و کار است ، ناامیدی و افسردگی جوانان ما به خاطر همین است ، یک جوان افسرده سراغ ورزش نمی رود ، اگر جوان افسرده سراغ ورزش رفت ورزش ، افسردگی را از او می گیرد اما آدم افسرده به این سمت و سوها حرکت نمی کند ، افسرده شغل و کار می خواهد ، همه باید بیایند سرمایه گذاری کنند و مسئولین هم واقعاً فرش قرمز پهن بکنند و بهانه گیری نکنند ، بگذارند بیایند سرمایه شان را بکار ببندند و انشاء الله آینده ما بهتر از گذشته ما باشد .


انتهای خبر / 
کد مطلب : ۱۵۵۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما