۰
plusresetminus
آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)؛

انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ عصر شعر و مشاعره از منا تا غدیر برگزار می شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۸
معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از برگزاری عصرشعر و مشاعره از منا تا غدیر به مناسبت نخستین سالگرد شهدای منا و قرار داشتن در آستانه عيد غديرخم خبرداد.
انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ عصر شعر و مشاعره از منا تا غدیر برگزار می شود
به گزارش حافظ نیوز،به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حجت‌الاسلام احمد سلامی گفت: در اين مراسم شاعراني از استان فارس و ساير نقاط كشور با موضوع شهداي منا و عيد غديرخم، اشعاري را قرائت خواهند كرد و براي اولين بار مشاعره آئيني با حضور شعراي برجسته برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اهتمام توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) مبني بر ترويج اشعار آئيني، گفت: دراین مراسم آقاي غلامرضا کافی به‌عنوان پژوهشگر ادبیات آئینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز دعوت شده است تا در مورد ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی با رویکرد شهدای منا سخنرانی ‌کند.
سلامی خاطرنشان کرد: در این مراسم ، شعر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا از شعرای برجسته کشور و مدرسان حوزه علمیه قم که در رثای برادر شهیدش سیدناصرحسینی ژرفا از پزشکان کاوران حجاج سروده و در محضر مقام معظم رهبری نیز قرائت شده، توسط یکی از شعرای برجسته قم قرائت می‌شود.
وی افزود: بخشی از برنامه عصر شعر از منا تا غدیر به شاعران و مداحان نوجوان و با استعداد انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) اختصاص یافته است.
سلامي گفت: انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) در یکسال گذشته حدود 15 عصر شعر و نشست‌های تخصصی ادبیات آئینی کشوری را با حضورشعرا و ادبیان سراسرکشور در این حرم مطهر برگزار کرده است.
 مراسم گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي منا، و عصر شعر از منا تا غدير از ساعت 16:30 تا 19 عصر امروز سه‌شنبه 16شهریور در محل دارالعباده آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۵۰۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما