۰
plusresetminus
ریخت‌و‌پاش‌های یک نهاد شبه‌دولتی صدای نماینده شیراز را درآورد؛

چرا همایش وزارت تعاون در شیراز باید در گرانترین هتل این شهر برگزار شود؟/ عدم پرداخت حقوق بازنشستگان دیگر قابل قبول نیست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
سید حسین ذوالانوار گفت: به نظر می‌رسد بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از سوء‌مدیریت‌ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است.
سید حسین ذوالانوار
سید حسین ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که همواره طی دو سال اخیر از مسئولان دولتی بر آن تاکید داشته اند، کمبود منابع مالی جهت انجام طرح ها و پروژه های عمرانی به سبب تحریم ها بوده است این در حالی است که به نظر می رسد بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه با اشاره به هزینه های غیر ضروری سازمان های دولتی و شبه دولتی گفت: یکی از مصادیق بسیار مهم مدیریت صحیح منابع مالی و تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه های غیر ضروری و پرهیز از ریخت و پاش و جلوگیری از برگزاری همایش های بی مورد است.
وی در ادامه افزود: اخیرا مطلع شدیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایشی را در یکی از گران ترین هتل های شهر شیراز برگزار کرده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این همایش با مخارج بسیار زیاد در یکی از گرانترین هتل های شهر شیراز در حالی است که این سازمان در شیراز، خود دارای هتل و مراکز متعدد اقامتی و تفریحی است و به عنوان مثال هتل هما تنها یکی از زیر مجموعه های این سازمان در شیراز محسوب می شود.
ذوالانوار در ادامه با انتقاد از مسئولان برگزاری این همایش گفت: در صورتی که این قبیل همایش ها در زیر مجموعه های این قبیل سازمان ها برگزار شود مسلما هزینه آن تا حد بسیاری به خود سازمان باز خواهد گشت و ضمن صرفه جویی در هزینه، از ریخت و پاش های بی مورد نیز جلوگیری خواهد شد.
نماینده مردم شیراز همچنین به هزینه های بسیار این قبیل همایش ها اشاره کرد و افزود: فارغ از اینکه برگزاری این قبیل همایش ها تا چه میزان ضروری و راهگشاست و آیا این امکان وجود ندارد که آن را با ویدئو کنفرانس برگزار کرد، این سوال مطرح است که چرا باید این همایش ها را در گرانترین مکان ها و با بیشترین هزینه ها برگزار کرد؟
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته، مطلع شدیم که برگزاری چنین همایش های پرخرجی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال متداول شدن است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که این سازمان در مواقعی، به دلیل مشکلات مالی در پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان خود دچار مشکل کمبود اعتبار و نقدینگی می شود.
ذوالانوار در انتها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مخاطب قرار داد و افزود: از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای ربیعی که خود را ملزم به پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی می دانند و دیگر نهادها و ارگان های دولتی تقاضا می کنیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی و لزوم صرفه جویی در هزینه ها، از برگزاری مجدد چنین همایش هایی خودداری نمایند.
 
کد مطلب : ۱۱۶۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما