۰
plusresetminus

80 درصد جوانان درگیر مواد مخدر هستند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 80 درصد جوانان در گروه‌های سنی 18 تا 30 سال درگیر مواد مخدر هستند که نیاز به توجه جدی از سوی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی دارد.
به گزارش حافظ، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در پنجمین گردهمایی شمیم پاکی در سخنانی اظهار داشت: از 220 میلیون معتاد به انواع مواد مخدر در دنیا یک تا 2 میلیون نفر در ایران هستند که باید برای ریشه‌کن کردن این مواد افیونی فرهنگ‌سازی و کارهای بنیادی کرد.
وی خاطرنشان کرد: از عوامل اعتیاد بیکاری، وقوع جرائم و نیز افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و باید در مقابله با این معضل از تمام ابزارها استفاده کرد.
ایمانیه گفت: بیش از 80 درصد جوانان در گروه‌های سنی 18 تا 30 سال درگیر مواد مخدر هستند که نیاز به توجه جدی از سوی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگر شیوع اعتیاد در جامعه کنترل و مدیریت نشود علاوه بر از دست رفتن نیروهای جوان به خانواده‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر خواهان جامعه‌ای اسلامی هستیم باید تمام مبلغان دینی و مذهبی در حوزه سلامت ورود کنند، افزود: روحانیان باید در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و نیز مراکز و محافل فرهنگی و آموزشی حضور پیدا کرده و نسبت به عواقب و عوارض اعتیاد جوانان و آحاد جامعه را آگاه سازند و از این پدیده به‌عنوان کار غیردینی و مذهبی یاد کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر «بیاییم با یکدیگر زندگی‌مان، جامعه‌مان و هویتمان را عاری از مواد مخدر کنیم» باید تمام اقشار و مسئولان دستگاه‌های اجرای با تعامل و همفکری نسبت به مقابله با پدیده اعتیاد از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۸۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما