۰
plusresetminus

پرداخت 320 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌های فارس

تاریخ انتشارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، 320 میلیارد تومان به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس تعلق گرفت.
به گزارش حافظ ،فرهاد مؤمنی  اظهار داشت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی افتاده و درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده ما به شهرداری تعلق‌ گرفته چنان که در سالی که گذشت حدود 185 میلیارد تومان پول به شهرداری شیراز دادیم و به‌کل شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان 320 میلیارد تومان پرداخت شد.
وی افزود: مردم اثر این مالیات‌ها را در تلاش شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهرها می‌بینند و همین مسئله بهترین مشوق برای پرداخت مالیات است.
این مسئول اقتصادی با بیان اینکه در این زمینه سیاست‌های قهری نیز اعمال می‌شود، اضافه کرد: مؤدیان در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و ممنوع‌الخروج شدن از کشور، بر اساس این تقسیم‌بندی انجام می‌شود که برای تولیدی‌ها تا سقف 500 میلیون، اشخاص حقوقی غیرتولیدی تا سقف 100 میلیون و برای افراد حقیقی در موارد بیش از 10 میلیون تومان بدهی اعمال می‌شود.
مؤمنی با تأکید بر این‌که فرار مالیاتی و عدم پرداخت متفاوت هستند، گفت: ممنوع‌الخروج شدن در مورد بدهکاران محرز اعمال می‌شود.
وی بیان کرد: یک سری افراد نیز هستند که از خلأهای قانونی و فضاهای پنهان اقتصادی مانند کالای قاچاق استفاده می‌کنند که شناسایی آن‌ها برای سیستم مالیاتی یا مقدور نیست و یا سخت است و این‌ها عمده مؤدیانی هستند که در شمول فرار مالیاتی تلقی می‌شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در کل استان، یک‌هزار و 500 میلیارد تومان وصول مالیات داشته‌ایم که 30 درصد آن بخش مالیات غیرمستقیم و مابقی مستقیم بوده است.
مؤمنی افزود: مقام معظم رهبری پرداخت مالیات را تکلیف شرعی دانستند و حساسیت و تأکید خاصی داشتند که جلوی فرار مالیاتی را بگیریم چراکه فرار مالیاتی می‌تواند موجب فساد و اختلال در نظام اجتماعی و اقتصادی کشور شود.
هزینه‌های جاری باید از محل مالیات تأمین شود
مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: بر اساس برنامه چهارم و پنجم و تأکیدات مقام معظم رهبری، شرایط اقتصادی و علمی بودن موضوع، هزینه‌های جاری باید از محل مالیات تأمین شود تا با ارزی که از فروش کالاهای سرمایه‌ای به دست می‌آید فرصت و مجالی به دولت داده شود تا در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کنند چراکه این زیرساخت‌ها سطح تولید را بالا برده و بر مسئله اشتغال تأثیر مثبت می‌گذارد.
وی اضافه کرد: پیش‌درآمد توسعه، اخذ مالیات و صرف آن برای هزینه‌های جاری است.
مؤمنی ادامه داد: پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است و مردم باید آن را در سبد زندگی خود قرار دهند و علاوه بر این ما اهرم‌های تشویقی از قبیل جایزه خوش‌حسابی و تسهیل شدن پرداخت برخی جرائم نیز در نظر گرفته‌ شده اما باید باور کنیم که پرداخت هزینه‌های جاری کشور باید از محل مالیات باشد.
وی سپس یادآور شد: بنابر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، یک درصد به بحث مالیات ارزش‌افزوده اضافه شد و این درآمد مالیاتی برای بخش سلامت اختصاص یافت.
مومی افزود: این رقم توانست تحولی در نظام درآمدی ما فراهم کند که رضایت عمومی را در بخش‌هایی از خدمات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در پی داشت و به‌طور قطع اگر مردم ببینند که مالیات آن‌ها برای خودشان صرف می‌شود، بهترین تشویق خواهد بود.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما