۰
plusresetminus

احیای انجمن حمایت از حقوق دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۲
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از احیای انجمن حمایت از حقوق دانش‌آموزان در این سازمان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان باید با حق‌ و حقوق اجتماعی از جمله حقوق بین‌المللی خود آشنا شوند.
به گزارش حافظ به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی استان فارس، محسن کلاری با اشاره به اهمیت و نقش دوران تحصیل در زندگی هر فرد بیان کرد: بدون تردید پایه و اساس بسیاری از بنیان‌های فکری، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی هر فرد در دوران تحصیل ترسیم می‌‌شود بنابراین نه‌تنها وضع قوانین مناسب و مؤثر که تأمین‌کننده حمایت برای این قشر باشد، امری ضروری بوده بلکه آشنایی آنان با این حق‌ و حقوق نیز بسیار با اهمیت است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: دانش‌آموزان قشر حساس، تأثیرگذار و در عین‌ حال آسیب‌پذیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت: اتفاق به وجود آمده برای دانش‌آموزان در فرودگاه جده ضمن آنکه غرور ملی ما را جریحه‌دار کرد این واقعیت را نیز نشان داد که اگر دانش‌آموزان نسبت به حقوق اجتماعی خود آگاهی نداشتند و همچنین مدیر کاروان به حقوق بین‌الملل آشنایی نداشت اکنون به این شکل نمی‌توانستیم نسبت به شناسایی خاطیان اقدام و از چهره کریه آن‌ها پرده برداریم.
این مقام مسئول با اشاره به‌ ضرورت احیا و راه‌اندازی مجدد انجمن حمایت از حقوق دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: این سازمان برحسب وظیفه ذاتی خود که توجه به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آن‌ها نسبت به‌حق و حقوقشان است گام بر خواهد داشت.
کلاری همچنین گفت: یک دانش‌آموز باید بداند اگر به سفر خارجی رفت دارای چه حق‌ و حقوقی است و در صورت بروز مشکل احتمالی به چه مرجعی مراجعه کند.
وی افزود: تفاوت کنسولگری، سفارت و نهادهای فرهنگی و سایر نهادهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باید برای دانش‌آموزان بیان شود تا آن‌ها به مرور بتوانند با حق‌ و حقوق بین‌المللی خود آشنا شوند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس توجه به حقوق و منشور دانش‌آموزی را حلقه مفقوده‌ای دانست که در سال‌های گذشته به آن توجه چندانی نشده است.
کلاری تأکید کرد: سازمان دانش‌آموزی از هر تلاشی که به‌نوعی به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مربوط شود و عزت دانش‌آموزان ایرانی و در نهایت عزت ملی جمهوری اسلامی ایران را به همراه دارد فروگذار نخواهد کرد.
وی در ادامه از راه‌اندازی و ایجاد تریبون همدلی و هم‌زبانی در مدارس فارس خبر داد و با اشاره به نام‌گذاری سال 94 به سال همدلی و هم‌زبانی توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: به‌طور قطع همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت بسترساز رشد و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف است.
کلاری خاطرنشان کرد: این تریبون با همکاری سازمان دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور با موضوعات مختلف اجرا می‌شود اگرچه در گام نخست به‌منظور استفاده بهینه یک مدرسه خاص و ویژه که دانش‌آموزان قادر به پاسخگویی مناسب باشند انتخاب شود.
کد مطلب : ۶۱۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما