۰
plusresetminus
چهارم اسفند ماه

برگزاری همایش «ایست! آب نیست» در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
امسال پانزدهمین پرسش مهر در طول انقلاب اسلامی با عنوان
به گزارش "حافظ نیوز" رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس امروز در جمع خبرنگاران با اظهار اینکه این همایش چهارم اسفند ماه در باشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: «همایش ایست آب نیست» عنوان پرسش مهری است که امسال توسط توسط ریاست جمهوری اسلامی ارائه شده است که موضوع این همایش با توجه به مشکل کم آبی در کشور با هدف مشارکت دانش آموزان در سیاست های مختلف و کلان کشور مطرح شده است.
کلاری هدف از برگزاری این همایش را آشنا شدن دانش آموزان با بحران کمبود آب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب در خانه و مدرسه عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر شاهد کاهش بارندگی ها و افت شدید سطح آب های زیر زمینی بوده ایم، در همین راستا پرسش مهر امسال به بررسی موضوع آب و چگونگی استفاده بهینه از این نعمت الهی پرداخته است.
وی به اهمیت آموزش در فرهنگ مصرف آب اشاره کرد و گفت: آموزش روش مصرف بهینه آب و صرفه جویی در این زمینه امر مهمی است که باید در طلایی ترین دوران یعنی آموزش ابتدایی در مدارس صورت بگیرد قابل ذکر است که تحقق این امر با برگزاری چنین همایش هایی در سطح استان بسیار موثر واقع خواهد شد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس خاطر نشان کرد: این پرسش به منظور فرهنگسازی علاوه بر توجه به پرسش و پاسخ از دانش آموزان به خانواده های این عزیزان و فرهنگیان هم توجه کرده است لذا از این بزرگواران درخواست شد که آثار فرهنگی و هنری خود را در رابطه با موضوع سؤال به دبیرخانه پرسش مهر ارسال کنند که در این راستا نیز استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.
کلاری بیان کرد: با توجه به اینکه اداره فرهنگی و هنری معاونت پرورشی، مسئولیت دریافت، تفکیک و داوری این آثار را انجام داده که اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند است.
این مقام مسئول عنوان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد هوشیاری و آگاهی در زمینه کم آبی به عنوان یک مشکل ملی مطرح امر مهمی است و توجه به بحران کم آبی یک وظیفه همگانی است و لازم است که دستگاه های فرهنگی و اجتماعی به ویژه دستگاه های متولی آب، قدم های جدی بردارند.
رییس سازمان دانش آموزی فارس گفت: البته باید توجه داشت که برای بحران فعلی، باید خیلی فراتر از مسائل فرهنگی به موضوع کم آبی نگاه کرد چرا که فقط 7 درصد آب، صرف شرب و صنعت می شود و مابقی در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید در این راستا باید پیگیری های فعال تر و تصمیمات جدی تری گرفته شود.
وی در پایان یادآور شد: در همایش "ایست آب نیست" از برگزیدگان آثار راه یافته به مرحله کشوری نیز تجلیل و قدردانی می شود.
 
گزارشگر: نیلوفر پرتو
 
کد مطلب : ۵۱۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما