اقدام ارشاد در استفاده از چهرههای هنری در تبلیغات خلاف سیاستهای مقام معظم رهبری است
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۹
استاد علوم ارتباطات گفت: اقدام معاونت مطبوعاتی ارشاد در مجاز دانستن استفاده از چهرههای ورزشی و هنری در تبلیغات خلاف سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است.
امیدعلی مسعودی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام معاونت مطبوعاتی ارشاد در خصوص ارائه مجوز برای استفاده از هنرمندان و ورزشکاران، تبلیغات اظهار داشت: ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و ارزش های اسلامی بالاتر از قوانین است، هر ماده و قانونی که خلاف ارزش ها بوده باید اصلاح شود.
استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه استفاده ابزاری از تصاویر بر اساس قانون مجاز نیست ادامه داد: اقدام معاونت مطبوعاتی ارشاد در خصوص مجاز دانستن استفاده از چهره های هنری و ورزشی برای تبلیغات شایسته نیست و باید اصلاح شود.
وی متذکر شد: چهره های ورزشی و هنری محبوب مردم در عرصه ورزش و سینما هستند و نباید در آگهی ها حضور یابند و قهرمانان حالت تجاری پیدا کنند.
مسعودی با بیان اینکه تولیدات داخلی کشور عموماً کالاهای مصرفی را شامل می شود ادامه داد: 60 درصد محصولات کشور در خصوص مواد غذایی است و در ادامه کالاهای صنعتی کشور نیز بازار رقابتی ندارد از جمله می توان به انحصاری بودن بازار خودرو که نزد دو شرکت ایران خودرو و سایپا بوده است اشاره کرد بر همین اساس باید پرسید این چه تصمیمی بوده است که معاون مطبوعاتی ارشاد اتخاذ کرده است؟
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره در ادامه متذکر شد: در شرایط تحریم و بحث اقتصاد مقاومتی دامن زدن به تبلیغات تجاری و استفاده از ستارگان سینمایی خلاف اصول مقام معظم رهبری است و باید بر آن تجدیدنظر شود.
مسعودی با بیان اینکه اقدام اخیر معاونت مطبوعاتی ارشاد خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است اضافه کرد: تا زمانی که خسارتی به وضعیت و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور وارد نشده است لازم است انتظامی هر چه سریع تر این سیاست را اصلاح کند.