۰
plusresetminus
حوزه هنری :

حوزه هنری طعم جاودانگی را به کارهای بزرگ نیم قرن اخیر بیفزاید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز  در حاشیه دیدار از فعالیت ها و برنامه های حوزه هنری فارس گفت:  دستگاه های فرهنگی به ویژه حوزه هنری باید طعم جاودانگی را به این‌همه کار بزرگ که در عرصه انقلاب و جهاد و دین‌داری و  ارزش‌های ملی و انسانی و... در نیم‌قرن اخیر شکل‌گرفته بیفزایند .
حوزه هنری طعم جاودانگی را به کارهای بزرگ نیم قرن اخیر بیفزاید
به گزارش حافظ خبر،  آیت ا... دژکام ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همان‌گونه که کار آن‌ جهادگران بزرگ بوده کار هنرمندانی که می‌خواهند این تلاش‌ها را نشان دهند نیز بزرگ است. 
وی افزود: فعالیت های حوزه هنری وسیع است اما هنر نیز ابعاد وسیعی دارد و اگر حوزه هنری بخواهد در همه ابعاد کار کند  باید بداند که کار بزرگی به گردن گرفته است ، لذا ازاین‌جهت هیچ‌وقت نمی‌توان گفت صد درصد به نتیجه مطلوب رسیده و خشنودیم 
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز  ادامه داد: سه سال قبل در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه هنری گفتم که باید موتور حوزه هنری روشن شده و به حرکت درآید و خوشبختانه آنچه امروز دیدم نشان می دهد که این اتفاق رخ داده و این حرکت آغاز شده است!
وی با اشاره به رویدادها و تولیدات هنری که از حوزه هنری عرضه شده تصریح کرد: آنچه در حوزه هنری فارس شکل گرفته شروع خوبی است اما نباید کاری کنیم که تصور کنیم کار تمام‌شده و ان شاءا... خدا هم کمک می‌کند.
آیت ا... دژکام اضافه کرد: در این دیدار با ملاحظه مجموعه کارهایی که یکجا در معرض دید قرار گرفته متوجه شدم که در هر شاخه هنری تلاشی جدی شکل‌گرفته است که با توجه به گستردگی و وسعت کارها موجب خوشحالی است.
وی ادامه داد: من از ذوق دوستانی که مسئولیت این امور را دارند خوشم می‌آید و الحمدالله شایستگی این نوع کار را دارند بعضی وقت‌ها کسانی در مصدر کار قرار می‌گیرند که شایستگی این کار را ندارند یعنی خودشان هنرپرور نیستند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در حوزه هنری فارس این هنرپروری وجود دارد. و حق هم چنین است که مدیر باید هنرپرور باشد لازم نیست مدیر هنری لزوما هنرمند باشد اما ضروری است که مدیر هنری هنرپرور باشد مثل شاه شجاع و حمایت او از حافظ.
وی در پایان اظهار داشت:  نباید به برخی عناوین مثل ترین ها و اولین‌ها دلخوش کنیم. باید اینها را  کنار بگذاریم و به جای آن کاری کنیم که بتوانیم پس از 800 سال بگوییم ز خاک سعدی شیراز بوی عشق آید/ هزار سال پس از مرگ او چو بشکافی.

«در دیدار نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از حوزه هنری فارس»

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار از مجموعه فعالیت ها و برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از تلاش های این مرکز در توسعه فرهنگ و هنر انقلابی تقدیر کرد.
  در این دیدار که در آستانه یادروز حافظ برگزار شد آیت ا... دژکام در معیت تنی چند از مدیران فرهنگی استان  ضمن حضور در حوزه هنری فارس و دیدار از بخشی از محصولات و آفرینش های هنری و ادبی هنرمندان با مدیران و معاونین این مرکز به گفت و گو نشست.
در بخشی از این بازدید سیدمهدی موحد قائم مقام حوزه هنری فارس ضمن بیان شرحی از وظایف حوزه هنری فارس اظهار داشت: بحمدا... در استان پیشرفت های زیادی داشته ایم که وظیفه داریم آن را برای مخاطبان تبیین کنیم.
وی افزود: در عرصه های مختلف علمی و فناوری دانشمندان و نخبگان سعی فراوانی داشته اند تا زنجیره تحریم را بشکنند. ما در مجموعه روایت پیشرفت به بیان این تلاش ها و خودباوری حاصل از آن به ویژه برای نسل جوان و نوجوان می پردازیم.
قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: نخستین گام ما در این مسیر شناسایی سوژه ها بوده که توسط پژوهشگران دفتر روایت پیشرفت صورت گرفته و اولویت ما نیز رفتن سراغ سوژه هایی بوده که کسی به آنها نپرداخته است.
وحید نمازی رییس حوزه هنری فارس نیز  با اشاره به تولیدات و محصولات هنری این مرکز اظهار داشت: در سال های اخیر حجم قابل توجهی کتاب به بازار نشر عرضه شده و یک جرخه تولیدی کامل در این زمینه به وجود آمده است.
وی افزود: در این زمینه نیز تلاش کرده ایم نوآوری داشته باشیم. مثلا اولین کتاب شهدای محله را منتشر کرده ایم که به شهدای عزیز محله گل کوب اختصاص دارد. یا دو اثر از زندگی دو پرستار در دو عرصه جهاد داشته ایم یکی کتاب چند حبه قند در دفاع مقدس و دیگری زندگی پرستار شهید رحیمی در دوران کرونا. 
رییس حوزه هنری فارس تجربه  روزگار مترسک به عنوان یک رویداد هنری که هم بخش هنری و تولید محصول دارد و هم بخش تبیینی اشاره کرد: در این قالب پس از تولید آثار با موضوع مقابله با تطهیر رژیم منحوس پهلوی و برپایی نمایشگاه گروه های مختلفی از دانش آموزان به تماشای آثار دعوت شده و در کنار آن جلسات بحث و گفت و گوی شناختی نیز برپا می شود.
شایان ذکر است پس از این بازدید مدیر و معاونین حوزه هنری گزارشی مشروح از روند فعالیت های حوزه هنری در 3 سال اخیر را عرضه کردند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۸۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما