۰
plusresetminus
اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس :

اقدامات جدید کتابخانه‌های عمومی ایران امیدوارکننده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
منصور رستگار فسایی، استاد پیشکسوت رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز در بازدید از کتابخانه شهید دستغیب عنوان کرد: حفظ و بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، این میراث فرهنگی شیراز، بسیار ارزشمند است.
اقدامات جدید کتابخانه‌های عمومی ایران امیدوارکننده است
به گزارش حافظ خبر، منصور رستگار فسایی، پژوهشگر، نویسنده، مصحح و شاهنامه‌پژوه ایرانی با حضور در کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب با همراهی محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، از این کتابخانه باقدمت شهر شیراز بازدید کرد.
استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز در جریان این بازدید با تصریح اینکه، آباد کردن کتابخانه‌ها، به جامعه، فرهنگ و مردم خدمت می‌کند، گفت: بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب کار خوب و ارزشمندی است. دیدن کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز مخاطب را سر ذوق می آورد. اقدامات شایسته حتماً مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد؛ مزد خدمت‌رسانی خوب مسئولان، همین است که خدمات آنها با استقبال مردم همراه باشد.
منصور رستگار فسایی گفت: اقدامات جدید کتابخانه‌های عمومی ایران برای کاربران به ویژه پژوهشگران امیدوارکننده است.
وی افزود: دیدن کتابخانه برای من یک افتخار بود. در سال‌های قبل نیز من از این کتابخانه بازدید کرده بودم؛ اما آن موقع، استقبال از کتابخانه محدود بود. امروز کتابخانه بسیار آباد شده و استقبال از این مکان فرهنگی زیاد است. در سالن مطالعه تعداد صندلی خالی صفر بود و بچه‌ها در حال مطالعه و علم آموزی هستند. به مسئولانی که این فرصت را ایجاد کرده‌اند، آفرین می‌گویم.
این نویسنده ساختن کتابخانه را امیدواری به آینده دانست و گفت: کتابخانه‌ها به مردم خدمت و نسل آینده جامعه را تربیت می‌کنند؛ باید فرزندان ما به شکل خوب و مردم‌پسند تربیت شود. بسیار ضروری است که کودکان و نوجوانان ایران زمین ذهن باز و خلاقی داشته باشند و خدمت کردن به مردم یاد را بگیرند. کتابخانه جایی است که می‌تواند فرزندان را اینگونه تربیت کند؛ رونق کتابخانه‌ها نشان می‌دهد که در آینده مردمی بسیار روشنفکر و دانا خواهیم داشت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۷۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما