۰
plusresetminus
بنیاد حیات طیبه :

شهدای شاهچراغ میزبان شب های پرستاره

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
عصر روز یکشنبه نشست خبری هفته دفاع مقدس ویژه برنامه "شب های پر ستاره" و دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس در سالن اجتماعات کوثر با حضور اصحاب رسانه، مسئولین استانی  و  مدیران بنیاد حیات طیبه برگزار شد.
به گزارش حافظ خبر، ویژه برنامه "شب های پرستاره " با روایتگری حاج حسین یکتا از چهارشنبه 4 مهرماه به مدت سه شب در جوار شهدای آستان مقدس احمد ابن موسی (شاهچراغ) علیه السلام برگزار می شود. در ابتدای این جلسه سردار سید رضا متولی مسئول انجمن راویان دفاع مقدس استان فارس از برگزاری ویژه برنامه "شب های پرستاره" به مدت 3 شب و در روزهای 4 لغایت 6 مهر در جوار شهدای آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) علیه السلام با روایتگری حاج حسین یکتا خبر داد. 

وی افزود: این برنامه از شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی از جمله شبکه سه و قرآن، شبکه استانی فارس و دیگر شبکه استانی به طور مستقیم پخش خواهد شد.

به گفته سردار متولی، مجری این امر بنیاد حیات طیبه است که با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز، دومین کنگره ملی 15 هزار شهید استان فارس و جبهه فرهنگی این استان اجرا می‌شود. 

سردار متولی با اشاره به چندین ماه کار تحقیقاتی دقیق و جدی گروه محتوایی "شب های پر ستاره" گفت: اطلاعات محتوایی بسیار خوبی از راویان شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان امنیت، ترور و سلامت دریافت شده است که حاج حسین یکتا به روایت آن می پردازد.

سید مرتضی آل علی، رئیس دومین کنگره 15 هزار شهید استان فارس اصلی ترین هدف خود را از برگزاری یادواره های شهدای استان فارس رساندن پیام 15 هزار شهید استان فارس به سراسر کشور عنوان کرد.

آل علی هفته دفاع مقدس را اوج کار کنگره 15 هزار شهید استان فارس دانست و ویژه برنامه "شب های پر ستاره" را از اصلی ترین کار های این هفته در استان فارس  دانست. 

رئیس کنگره 15 هزار شهید استان فارس از برگزاری 7430 یادواره شهدای استان فارس خبر داد و آن را پیش زمینه ای برای برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره که آبان ماه برگزار می شود عنوان کرد.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون 1600 سوژه از شهدا برای ما ارسال شده است که در نظر داریم کار تالیف کتاب های آنان را تا هفته بسیج به پایان رسانده و رونمایی کنیم. 

عباس بخشی، مدیر روابط عمومی بنیاد حیات طیبه  با بیان اینکه ایده اصلی برگزاری برنامه ای تحت عنوان «شب های پر ستاره» به کلام رهبر معظم انقلاب برمیگردد که فرمودند با این ستاره ها می شود راه را  پیدا کرد  و  گفت: اولین بار در سال 1398 در  بهشت زهرای تهران این برنامه را شروع کردیم.

این فعال رسانه ای گفت: در ابتدای راه نگاه ما به برگزاری این برنامه درون استانی بود و سال 1399 نیز با وجود شیوع سراسری کرونا این برنامه را با رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا در بهشت زهرا تهران برگزار کردیم. 

وی در این باره افزود:در سال 1400  گلزار شهدای علی بن جعفر استان قم شاهد برگزاری ویژه برنامه «شب های پر ستاره» با روایتگری حاج حسین یکتا از خاطرات و سبک زندگی همرزمان خود در لشکر 17 علی بن ابی طالب ع بود.
عباس بخشی گفت: بعد از برگزاری برنامه در استان قم با یک وقفه یکساله، "شب های پر ستاره" کار خودش رو در سال 1402 از سر گرفت و گلستان شهدای اصفهان رو برای این برنامه انتخاب کردیم.

این فعال فرهنگی گفت: هدف ما از برگزاری این برنامه این است تا واسطه‌ای بشیم که مردم بیشتری صدا و ندای شهدا را بشنوند و دلاشون با این این عزیزان گره بخوره؛ شب‌های پر ستاره تلاش میکند که با محوریت خاطرات شهدا بیاد سبک زندگی شهدا رو به نسل جدید منتقل کند. 

مدیر روابط عمومی حیات طیبه با بیان اینکه علت انتخاب شیراز را به عنوان مقصد پنجم برای برگزاری این برنامه، ادای دِین به شهدای گرانقدر این استان بوده است و گفت: استان فارس در عرصه های مختلفی مثل دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و دفاع از سلامت واقعا خوش درخشیده است. 

 وی ادامه داد: 2 حادثه تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ ما را مصمم کرد تا این برنامه را در شیراز برگزار کنیم. مطابق با کلام مقام معظم رهبری این حادثه فراموش‌شدنی نیست اما نباید هم اجازه داد این مسئله کمرنگ بشه و این حادثه رو باید مثل حادثه‌ عاشورا و حادثه‌های تاریخیِ دیگه‌ای از این دست، زنده نگه داشت.

مدیر روابط عمومی بنیاد حیات طیبه در پایان از همه دست اندرکاران برگزاری این برنامه چه تیم اجرایی و چه مسئولان یاری دهنده آن ها از جمله جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سپاه فجر استان فارس، شهرداری و شورای شهر استان فارس، دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس که در انجام این امر کمک کردند؛ تشکر و قدردانی کرد. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۷۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما