۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

اصلاح هندسی میدان ابوالکلام شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
شهردار منطقه 3 شیراز گفت: اصلاح هندسی این منطقه در دستور کار است و به دنبال انتخاب پیمانکار هستیم تا کوه بری اتفاق بیفتد و اصلاح هندسی برای جلوگیری از تصادفات شکل گیرد.
اصلاح هندسی میدان ابوالکلام شیراز
به گزارش حافظ خبر، سید محمد جواد افضلی در شست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای عمران و آبادانی در سطح منطقه سه گفت: طی یکسال گذشته که در منطقه حضور دارم سعی شده نهضت عمران و آبادی را در توان گسترش دهیم و الگو و شعار خود را بر این اساس قراردادم که هم اینک پروژه های مختلف در نقاط مختلف از رکن آباد تا قسمت شرقی سعدی و قسمت جنوبی ولیعصر تعریف شده و توضیع عادلانه صورت گرفته است.
شهردار منطقه سه شیراز ادامه داد: بر اساس درآمدی باید کمترین پروژه عمرانی را داشته باشیم اما دید شهرداری و شورا بر این اساس نبود و شهرداری منطقه سه بیشترین پروژه عمرانی را اکنون دارد؛ بیشترین حجم آسفالت در کل مناطق انجام شد، بیشترین مصوبه محرومیت زدایی سال آینده و بیشترین بودجه به منطقه سه اختصاص یافت.
وی با اشاره به پروژه های مختلف در سطح منطقه سه شیراز اظهار کرد: یکی از بزرگترین پروژه ها پیست دوچرخه سواری به طول ۲۵ کیلومتر است که از کوهسار شروع و در پایان به انتها جاده خرامه می‌رسد؛ این پروژه در در هفت فاز تعریف شده اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بودجه پروژه ۲۵ میلیارد تومان است.
افضلی یکی دیگر از پروژه های بزرگ مقیاس را پروژه کوه نور عنوان کرد و افزود: فاز اول این پروژه بهمن ماه آغاز شد اکنون بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته که شامل احداث پارکینگ، پل هوایی، ۳/۵ کیلومتر مسیر عبور پیاده راه و ۸/۵ مسیز دوچرخه احداث دیوار حایل و ۲۳ جایگاه نشیمن ایجادخواهد شد.
این مقام شهری با اشاره به بسته سرمایه گذاری در پارک کوه نور گفت: در حال حاضر برای احداث چرخ و فلک ۷۶ متری فراخوان اعلام کردیم و در حال برگزاری مناقصه هستیم.
وی همچنین به احداث اماکن فرهنگی ورزشی در سطح منطقه اشاره ای داشت و افزود: در شهرک امام موسی کاظم یا محله برافتاب سالن ورزشی چند منظوره با اعتبار ۲۵ میلیارد اختصاص پیدا کرده خاکبرداری انجام شده و یک باغ بانوان در خیابان شهید وفایی طراحی اولیه انجام شده ماه آینده پیمانکار اخذ می‌کنیم.
افضلی ادامه داد: برای پروژه‌های محرومیت زدایی شش قرار داد منعقد شده تا در محلات سعدی، رکن آباد، شاهیجان و کاوه اجرا شود که در سال جاری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان بودجه به این حوزه از سوی شورای ششم به این منطقه اختصاص یافت که این میزان در سال گذشته که ۸۶ میلیارد تومان بود رشد بسیار خوبی داشت.
شهردار منطقه سه شیراز به حجم بالای پروژه ها در این منطقه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یک رکورد در اجرای عملیات لوله گذاری به ثبت رسید و بیش از ۸ کیلومتر عملیات لوله گذاری آب‌های سطحی اجرا شد و در سال جاری تاکنون ۲.۵ کیلومتر عملیات لوله گذاری انجام شده است.
 افضلی یکی از اصلی‌ترین موضوعات منطقه را اجرا و اصلاح سنگ فرش حافظه ذکر کرد و بیان داشت: پیرو تقاضای مکرر شهروندان و مسافران مقرر شد این مسیر اصلاح شود که اکنون در حال اخذ پیمانکار هستیم و از نیمه دوم مهر ماه طرح همانند خیابان ارم را اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه به پروژه‌های سرمایه گذاری منطقه ۳ اشاره و اضافه کرد: پروژه‌های سرمایه گذاری که در سطح منطقه در حال اجراست احداث چرخ و فلک، احداث زیر گذر باغ دلگشا با ارائه صنایع دستی شیراز با برآورد ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، احداث یک هتل در خیابان حافظ و در خیابان گلستان بسته سرمایه گذاری برای احداث یک پارکینگ سه طبقه، مجموعه ورزشی و یک بوستان از جمله این پروژه‌ها است.
شهردار منطقه ۳ شیراز تاکید کرد: میزان تکلیف جذب سرمایه گذار در این منطقه ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
افضلی گفت: اصلاح هندسی این منطقه در دستور کار است و به دنبال انتخاب پیمانکار هستیم تا کوه بری اتفاق بیفتد و اصلاح هندسی برای جلوگیری از تصادفات شکل گیرد.

در ادامه این نشست محمدرضا هاجری در سخنانی اظهار کرد: منطقه ۳ شهرداری شیراز به عنوان منطقه گردشگری این کلان شهر است اما هیچیک از پنج اماکن گردشگری و تفریحی این منطقه همچون باغات دلگشا، جهان نما، دروازه قرآن و آرامگاه‌های سعدیه و حافظیه یک پارکینگ مناسب برای خودروهای مسافرین ندارد و علی رغم اینکه طرح توسعه‌های آرامگاه طی سال‌های گذشته ارائه شده است اما تاکنون جانمایی و احداث پارکینگ تعبیه نشده است.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: از سوی شورای اسلامی شهر شیراز طرحی با عنوان واگذاری مجموعه استادیوم حافظیه به شهرداری شیراز ارائه شد تا شهرداری در قبال آن دو پروژه راکد مانده مجموعه ورزشی پارس و سالن ورزشی شش هزار نفری شهید سلیمانی را تکمیل و مجهز کند و تهاتر انجام دهد. چرا که مجموعه ورزشی حافظیه که بیش از ۷۰ سال است که از ساخت آن می‌گذرد و با توجه به جمعیت همان سال پاسخگوی نیاز شهروندان بوده است، اما در حال حاضر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۷۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما