۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

بررسی طرح احیای محلات مسجدمحور در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
طرح احیای محلات مسجدمحور با رویکرد پویایی محلات با حضور مدیریت شهری در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز مورد بررسی قرار گرفت و سازوکار اجرایی این طرح و نحوه ارزیابی ظرفیت‌های مختلف مساجد برای مشارکت در این طرح تشریح شد.
بررسی طرح احیای محلات مسجدمحور در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز
به گزارش حافظ خبر، طرح احیای محلات مسجدمحور با رویکرد پویایی محلات با حضور مدیریت شهری در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز مورد بررسی قرار گرفت و سازوکار اجرایی این طرح و نحوه ارزیابی ظرفیت‌های مختلف مساجد برای مشارکت در این طرح تشریح شد.

رئیس شورای اسلامی شهرشیراز با تاکید بر ظرفیت بالای مساجد در ایجاد انسجام اجتماعی و فرهنگی بر ضرورت حمایت از این طرح تاکید کرد.

سید ابراهیم حسینی همچنین بیان کرد: انتظار از همه مساجد یکسان نیست و هر مسجد باید متناسب با ظرفیت خود به فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر و فرمانداری از این طرح بر اهمیت نقش مساجد در شکل‌دهی هویت فرهنگی محلات تاکید کرد.

محمدعلی چوبینی همچنین اعلام کرد که این طرح به یک قانون تبدیل شده است و به عنوان یک کار بزرگ در سطح شهر شیراز اجرا خواهد شد.

وی همچنین بر نقش محوری شورای مسجد و امام محله در اجرای این طرح تاکید شد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز با ابراز خرسندی از اجرای این طرح بر اهمیت مشارکت مردم در کنار مدیریت شهری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی محلات تاکید کرد.

بهزاد پرنیان همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تنها به خدمات زیربنایی مانند جمع‌آوری زباله و احداث پل محدود نمی‌شود، بلکه باید به موضوعاتی همچون فرهنگ و ارتقای سطح زندگی شهروندان نیز توجه ویژه داشته باشد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسبج حضرت احمدن موسی(ع) نیز در این جلسه به برخی از چالش‌های پیش روی اجرای این طرح در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و خواستار رفع این موانع شد.

 عباس قره‌خانی گفت؛ با اجرای این طرح، انتظار می‌رود که مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی محلات، نقش پررنگ‌تری در زندگی اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایفا کنند و به احیای ارزش‌های دینی و اسلامی کمک شایانی کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۷۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما