۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

تبدیل وضعیت نیروها منجر به بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی، نه‌تنها از هدررفت این سرمایه جلوگیری می‌کند، بلکه به بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری سازمان نیز منجر خواهد شد.
تبدیل وضعیت نیروها منجر به بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری است
به گزارش حافظ خبر، سیده مریم حسینی در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر اینکه یکی از اصول اساسی در هر سازمانی، به‌ویژه در نهادهایی چون شهرداری که مسئولیت خدمت‌رسانی مستقیم به مردم را بر عهده دارد، تامین نیروی انسانی کارآمد و پایدار است افزود: نیروهایی که نه‌تنها از توانمندی‌های تخصصی برخوردار باشند، بلکه با تعهد و احساس مسئولیت، در مسیر خدمت به شهروندان گام بردارند و این کارکنان به عنوان سرمایه انسانی در شهرداری یکی از ارکان مهم به شمار می رود باید مورد توجه قرار گیرند.
سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد بحث‌هایی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی از طریق آزمون بوده‌ایم. برخی مخالفین این فرآیند، انتقادهایی را مطرح کرده‌اند که شایسته است به آن‌ها با دقت و احترام پاسخ داده شود.
وی با تاکید براصل شایسته‌سالاری اظهار داشت: هدف از برگزاری آزمون‌ها، انتخاب نیروهایی است که شایستگی و توانمندی لازم را برای تصدی پست‌های رسمی دارند. این آزمون‌ها با شفافیت و بر اساس معیارهای علمی و فنی برگزار شد تا نیروهایی که از تجربه و تخصص لازم برخوردارند، امکان رسمی شدن و بهره‌مندی از مزایای قانونی را پیدا کنند.
حسینی تضمین حق و حقوق و امنیت شغلی کارکنان را نیز مورد اهمیت ذکر کرد و افزود: نیروهای شرکتی سال‌ها در شهرداری خدمت کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به سبب نوع قرارداد خود، از امنیت شغلی و برخی حقوق اساسی محروم بوده‌اند. تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی، نه‌تنها حقوق آن‌ها را تضمین می‌کند، بلکه موجب افزایش انگیزه و کارآمدی آن‌ها در خدمت به مردم خواهد شد.
عضو شورای شهر شیراز بیان داشت: نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که نیروهای شرکتی که سال‌هاست در شهرداری مشغول به خدمت‌رسانی اند، افرادی هستند که مجموعه شهرداری برای کارآمد شدن آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. هزینه‌های انجام‌شده برای آموزش، تجربه‌اندوزی و ارتقای مهارت‌های این نیروها، سرمایه‌ای است که شهرداری نباید از دست بدهد. بنابراین، در فرآیند بهبود و ساماندهی نیروی انسانی، باید به این سرمایه‌های انسانی بها داده و از آن‌ها بهره‌برداری صحیح صورت گیرد.
حسینی اضافه کرد: تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی، نه‌تنها از هدررفت این سرمایه جلوگیری می‌کند، بلکه به بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری سازمان نیز منجر خواهد شد.
وی با بیان اینکه نیروهای رسمی با انگیزه و متعهد، در بلندمدت باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها خواهند شد افزود: این نیروها با احساس تعلق بیشتر به سازمان، از ایجاد هزینه‌های ناشی از ترک خدمت و جایگزینی‌های مکرر جلوگیری می‌کنند،هرچند اگر لازم باشد همان هم باید اجرا شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز عنوان کرد: تاکنون در شهرداری توجه کامل به تبدیل وضعیت کارکنان چندین هزارنفری نیروهای شرکتی یا بخش خصوصی نشده با نظر شورای اسلامی و شهرداری در 2سال گذشته مکاتبات زیادی در این راستا صورت گرفت تا اینکه طی مکاتبه ای از وزیر کشور مجوز تبدیل وضعیت 300نفر از نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین اخذ شد .
وی ادامه داد: لذا لازم بود مجوزات دیگر هم پیگیری شود مثل مجوز از سازمان شهرداری و دهیاری های کشور- پس از آن امتیاز بندی شامل60نمره بابت سنوات و سابقه کار و خدمت،20نمره برای مدرک تحصیلی طبق مدارک ارائه شده و20 نمره هم آزمون ،آزمون برگزار شد و در حال حاضر بعد از برسی اعتراضات به امتیازات سه گانه که شامل سنوات،مدرک،و آزمون می شود در حال جمع بندی و پیگیری است و منتظر شنیدن نتیجه نهایی هستیم.
حسینی تصریح کرد: در پایان باید گفت که عدالت در استخدام و به‌کارگیری نیروها یکی از اصول بنیادی هر سازمان است. ما نباید اجازه دهیم که نیروهایی که سال‌ها در کنار دیگر کارکنان شهرداری کار کرده و در سخت‌ترین شرایط به وظایف خود عمل کرده‌اند، همچنان در وضعیت نامطمئن و ناپایدار باقی بمانند. این تبدیل وضعیت، پاسخی به سال‌ها تلاش و زحمات آن‌ها است و باید به آن، به‌عنوان یک گام مثبت و ضروری نگریسته شود.
وی با ابراز امیدواری همکاری و همدلی، بتوانیم این فرآیند را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم و شهرداری را به سازمانی قوی‌تر، منسجم‌تر و خدمتگزارتر تبدیل کنیم افزود: در این راستا، لازم می‌دانم از مجموعه مدیریت شهرداری که با دوراندیشی و احساس مسئولیت، این مسیر را هموار کرده و با اتخاذ تصمیمات صحیح، به دنبال ارتقای وضعیت نیروی انسانی شهرداری هستند، قدردانی کنم؛ بدون شک، این اقدام شایسته، گامی مهم در جهت تقویت نیروی انسانی شهرداری و افزایش کارآمدی و بهره‌وری سازمان است و حمایت و همراهی همگان را می‌طلبد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۷۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما