۰
plusresetminus
فرهنگی :

رسانه ی ملی صدای واقعی مردم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز استان فارس با حضور در محل حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام با تولیت این آستان مقدس دیدار و گفتگو کردند.
رسانه ی ملی صدای واقعی مردم
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد عدالت در عالم بشریت و آرزوی موفقیت در سال جدید به عنوان سالی پر از خیر و برکت برای مردم، با اشاره به اینکه صدا و سیما وظیفه دارد رابط بین مردم و حاکمیت باشد و فلسفه وجودی آن این است که در  تقویت ارتباط متقابل بکوشد گفت : این گونه نباشد که از این رسانه فقط صدای نظام به گوش مردم برسد بلکه باید صدا و خواسته های مردم هم از طریق صدا و سیما به گوش حاکمیت منتقل شود و مردم واقعی بودن این انتقال را لمس کنند چرا که تجربه نشان داده هرجا این انتقال به درستی صورت گرفته ، رسانه ی ملی نزد مردم مقبولیت یافته است.


مسئول حوزه ی علمیه محمودیه با اشاره به رویه امام راحل (ره) در این زمینه بیان داشت : ابتدای انقلاب که صدا و سیما تمرکز زیادی بر انتشار اخبار دیدارها و ملاقات های حضرت امام (ره) داشتند با واکنش و مخالفت امام روبرو شدند و ایشان پیام فرستادند که «حق ندارید با این اخبار وقت مردم را بگیرید» زیرا نظر امام این بود که رسانه ای که بودجه ی بیت المال را مصرف می کند، باید رابط بین مردم و نظام جهت حل مشکلات کشور باشد و صدا و سیمایی که فقط اخبار حکومت را منتشر کند، بدون تردید با ریزش مخاطب روبرو می شود.


طاهر ى افزود : طبیعی است که وقتی صدا و سیما به سراغ مردم نرود و اخبار آنها را منتشر نکند مردم برای شنیدن حرفهای شان به سراغ دروغ پردازی رسانه های دشمن می روند و متاسفانه امروز بخشی از مردم و حتی متدینین و انقلابی ها اعتمادشان به رسانه ی ملی کم‌رنگ شده ،در حالی که باید سطح مقبولیت اخبار صداوسیما به اندازه ای باشد که مردم و متدینین حتی کار خود را برای شنیدن اخبار رها کنند.


دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: نباید رسانه صدای حکومت باشد چرا که دولتها به سر کار آیند و می روند اما این نظام و مردم هستند که ماندگارند و صیانت از اصل نظام وظیفه ى اصلی مردم و صدا و سیما است. در این صورت مردم نباید این تصور را از صدا و سیما پیدا کنند که فقط در هنگام انتخابات و مراسم ها و راهپیمایی ها دیده می شوند و به سراغشان می روند.


حجت الاسلام طاهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که استان فارس را به عنوان قله مطرح کرده اند اظهار داشت : این معنا در رابطه با فارس حقیقتا وجود دارد و در استان فارس باید در همه ی امور در حد قله ی کشور عمل شود و این اتفاق زمانی می افتد که ما از همه ی وزنه ها و شخصیت های این استان استفاده کنیم و تنها به حلقه های بسته ی چند نفری  اکتفا نکنیم، چرا که تنها زمانی کیفیت برنامه های رسانه ملی افزایش می یابد که شخصیت ها درآن حاضر باشند.


وی در پایان سخنان خود باتاکید بر لزوم توجه همه جانبه صدا و سیمای مرکز استان به حرم ها گفت: 
باید توسط استعدادها ى عرصه رسانه ی استان، برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد که بدون خسته کردن مردم جایگاه والای این امامزادگان به مردم  نشان داده شود و کرامات و عنایات این بزرگواران توسط خود مردم و با زبان مردمی مطرح شود که در این صورت حتما اقبال عمومی به حرم های شریف دوچندان می شود و این خود بخشی از وظیفه ی ما در قبال این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت ع است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما