۰
plusresetminus
رئیس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس :

اقدامات ساختاری برای احیا و تعادل بخشی منابع آبی استان فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
حمیدرضا حیدری رئیس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای فارس، برخی اقدامات ساختاری برای احیا و تعادل بخشی منابع آب را تشریح کرد و گفت: در سال 1402، 2هزار و 789 حلقه چاه غیر مجاز در مناطق مختلف این استان پر و مسلوب المنفعه شده است.
اقدامات ساختاری برای احیا و تعادل بخشی منابع آبی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، حیدری در ادامه بیان داشت: در این مدت با نصب 5 هزار و 629 کنتور به منظور تحویل حجمی آب به بهره‌برداران و اصلاح و تعدیل 2 هزار و 808 فقره پروانه بهره‌برداری، شرایط نسبتا مناسبی برای احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان فارس فراهم شد.


از صرفه جویی 45 میلیون متر مکعبی حاصل از انسداد بیش از 2 هزار حلقه چاه غیر مجاز تا جلوگیری از 13 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز

رئیس گروه  احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای فارس جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز در مدت یاد شده را بخشی از فعالیت‌های حوزه حفاظت و بهره برداری دانست و گفت: با مدیریت برداشت آب از 541 حلقه چاه مجاز در زمینه اصلاح و بهینه سازی مصرف آب پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است. 

حیدری، مجموع حجم آب صرفه‌جویی ناشی از انسداد چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری اضافه برداشت چاه‌های پروانه دار را بیش از 58 میلیون متر مکعب در سال برآورد کرد و گفت: این ارقام به تفکیک بیش از 45 میلیون متر مکعب آن از پر و مسلوب شدن چاه‌های غیرمجاز و بیش از 13 میلیون متر مکعب آن از جلوگیری اضافه برداشت چاه‌های پروانه دار حاصل شده است. 

وی، با بیان اینکه ، وجود تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز در استان سالانه خسارات جبران ناپذیری بر منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی استان وارد می‌کند، از زحمات مدیر عامل شرکت و نیز همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی تقدیر کرد.

رئیس گروه احیا تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس یاد آور شد: پروژه انسداد چاه‌های بدون پروانه یکی از مهمترین پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است در استان فارس می‌باشد؛ چاه‌های پر شده در ۱۳۴ محدوه مطالعاتی و تحت مدیریت و پایش کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای فارس قرار دارند، انسداد آنها سبب می‌شود حجم قابل توجهی از منابع آب در آبخوان‌های زیرزمینی ذخیره بماند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما