۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

نقش روابط عمومی در مدیریت بحران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با محوریت راهکارهای روزآمد مدیریت بحران، برگزار شد.
نقش روابط عمومی در مدیریت بحران
به گزارش حافظ خبر، گردهمایی مدیران روابط  عمومی دانشگاه، در مجتمع ولایت و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه، معاون روابط عمومی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مدیر روابط عمومی دانشگاه و مدیران روابط عمومی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در معاونت ها، شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستان ها و دانشکده ها برگزار شد.



مدیر روابط عمومی دانشگاه در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت در روابط عمومی حوزه سلامت و تفاوت های ویژه فعالیت های فعالان روابط عمومی نظام سلامت در مقایسه با دیگر عرصه ها، روزآمدسازی دانش همکاران نسبت به آخرین تحولات و توانمندی های رسانه ای را یک ضرورت خواند.

مهندس «ابوذر پاریزی» با تقدیر از تلاش های مجموعه روابط عمومی دانشگاه در زمینه حرکت به سوی «روابط عمومی آنلاین» و بهره مندی از قابلیت های «روابط عمومی دیجیتال»، از مجموعه روابط عمومی دانشگاه در واحدهای مختلف خواست تا با تمام توان در این مسیر همراه باشند.

او ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط گیری کارآمد روابط عمومی های حوزه سلامت در شهرستان های استان با مسوولان شهرستانی و اصحاب رسانه، انعکاس شایسته خدمات مجموعه به مردم و همچنین آگاهی از مشکلات و دغدغه های عمومی در حوزه سلامت استان را رسالت مهمی خواند که با مشارکت مجموعه روابط عمومی، میسر می شود.



معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز که به صورت مجازی با این نشست همراه بود، ضمن خداقوت به همکاران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جای جای استان فارس، به بیان اولویت های این حوزه پرداخت.

«زهرا مهدی» تلاش در مسیر ارتباط گیری مناسب، شفاف سازی و همسوسازی جامعه با اهداف سازمانی را از جمله اولویت های عملیاتی در این حوزه برشمرد که در پیشگیری از بروز بحران موثر خواهد بود.

او عملکرد تمامی اجزای نظام سلامت، از لایه های درونی و واحدهای محیطی تا مجموعه ستادی را در پیشبرد هرچه بهتر اهداف مجموعه بسیار تاثیرگذار خواند و روزآمدسازی دانش فعالان روابط عمومی را گامی اساسی در تحقق این هدف خواند.

به گفته معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تجهیز به دانش روزآمد در این عرصه به همه ما کمک می کند اقدامات به نحوی مدیریت شود که تعامل مناسبی میان مردم و نظام سلامت برقرار شود.

دکتر «راد قنبری»، دکترای علوم ارتباطات  و فعال حوزه رسانه نیز که به عنوان مدرس در این نشست حضور داشت، فعالیت های نظام سلامت را در راستای تامین نیازهای اساسی مردم جامعه عنوان کرد که می تواند با بروز بحران های متعددی همراه باشد.



این استاد دانشگاه در حوزه رسانه با تعریف بحران در عرصه های سازمانی، راهکارهای مدیریت بحران و گام های عملیاتی در این حوزه را بیان کرده و افزود: تولید محتوای کارآمد به صورت مستمر، همسویی با تحولات رسانه ای و شناخت صحیح از شبکه های اجتماعی روزآمد، از جمله ضرورت های یک روابط عمومی اثربخش در مجموعه های سازمانی محسوب می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر استان فارس، دیگر مدرس این نشست بود که با اشاره به اهمیت «سواد رسانه» در زندگی امروز، بهره مندی فعالان حوزه روابط عمومی از این دانش را ضروری خواند و گفت: وجود سواد رسانه، سلاحی کارآمد برای تبدیل تهدیدهای رسانه ای به فرصت است.

سرهنگ «محمد صحت» افزود: فعالیت در حیطه روابط عمومی، نیازمند تخصص چندوجهی در بسیاری عرصه های دانش نظیر روانشناسی، جامعه شناسی، فناوری اطلاعات و دیگر عرصه ها است.



او در بخش دیگری از صحبت های خود لازمه یک روابط عمومی پویا را حضور افرادی خوشفکر دانست که با بهره مندی از توانایی شناخت صحیح موقعیت و ضرورت های زمان، در این حیطه به تولید محتوا بپردازند.

در این نشست روابط عمومی های برگزیده استان فارس در مجموعه معاونت ها، شبکه های بهداشت و درمان، دانشکده ها و بیمارستان های استان فارس در سال 1401 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقدیر شدند.

بیان دغدغه ها و چالش های مجموعه روابط عمومی دانشگاه در واحدهای مختلف و هم اندیشی پیرامون اولویت های این حوزه، دیگر محور برگزاری این گردهمایی بود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما