۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

پیگیری مطالبات صنفی جامعه پرستاری

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
در نشستی با حضور معاون درمان و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، چالش ها و دغدغه های جمعی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان های شیراز بررسی شد.
پیگیری مطالبات صنفی جامعه پرستاری
به گزارش حافظ خبر، معاون درمان دانشگاه در این نشست با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردان تلاش های جامعه پرستاری هستند، گفت: حماسه پرستاران در تمامی برهه های حساس و تاریخی و به ویژه دروان شیوع بیماری کووید ۱۹ نشان از ایثار و از خودگذشتگی جامعه پرستاری است.


مهرداد شریفی در این نشست با تاکید بر اینکه تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده شنیدن نقطه نظرات و چالش های جامعه پرستاری است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره خود را در خصوص چالش های مطرح شده پاسخگو دانسته و پیگیری های لازم تا دستیابی به نتیجه مطلوب و رفع چالش ها انجام می شود.

او ادامه داد: تعرفه خدمات پرستاری بر اساس شیوه نامه مشخص و دستورالعمل بازتوزیع ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت علی الحساب پرداخت شده و در ماه های آتی با رفع برخی از موارد این طرح، مبلغ واقعی به حساب هر شخص واریز می شود.

شریفی استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی را از اولویت های مجموعه دانشگاه دانست و راه اندازی بانک مدیریتی در راستای جانشین پروری و شناسایی نیروهای جوان و کارآمد در حوزه پرستاری را از جمله موارد انجام شده در این خصوص برشمرد.

او عنوان کرد: افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه مدیریتی می توانند با مراجعه به دفتر مدیریت پرستاری دانشگاه واقع در طبقه پنج ساختمان مرکزی ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به نام نویسی در این خصوص اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست هم اندیشی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و ایام سوگواری دهه اول فاطمیه گفت: پیگیری مطالبات مالی کارکنان دانشگاه در تمامی سطوح و به ویژه پرستاران، همواره در دستور کار مجموعه دانشگاه و معاونت توسعه و مدیریت منابع قرار داد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» در پاسخ به پرسشی در مورد حذف کارانه جامعه پرستاری افزود: در حال حاضر دستورالعملی مبنی بر حذف کارانه پرستاری از سوی وزارت بهداشت ابلاغ نشده و همچون کارانه گذشته پرستاران نیز پرداخت می شود.

او با بیان اینکه از آذر سال گذشته تا کنون، بیش از ۱۸ ماه کارانه به پرستاران پرداخت شده است، این موضوع را نشان دهنده پیگیری اعضای هیات رئیسه دانشگاه و همکاری و همراهی مجموعه وزارت بهداشت دانست.

دکتر هاشمی اصل در خصوص اجرای فوق العاده خاص نیز گفت: پیگیری های لازم در مجموعه وزارت بهداشت در خصوص اجرای قانون فوق العاده خاص در حال انجام است.

تداوم برگزاری نشست با نمایندگان پرستاران شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان های شیراز با هدف انعکاس چالش ها و دغدغه های پرستاران و شفاف سازی در خصوص پرداخت های مالی به پرستاران، از جمله مهم ترین مصوبات این نشست هم اندیشی بود.

در این ادامه این نشست پرستاران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص چالش ها و دغدغه های جامعه پرستاری پرداختند.

این نشست صبح امروز، نوزدهم آذر ۱۴۰۱، با حضور معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس نظام پرستاری شیراز و جمعی از پرستاران شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز، در سالن ۲۲ بهمن ساختمان مرکزی ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما