۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

سفر تیم پایش دانشگاه با هدف ارزیابی ارایه خدمات سلامت به شهرستان داراب

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
طی سفر یک روزه اعضای تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به حوزه سلامت شهرستان داراب، دغدغه ها و چالش های این حوزه بررسی و شیوه ارایه خدمات سلامت در این شهرستان ارزیابی شد.
سفر تیم پایش دانشگاه با هدف ارزیابی ارایه خدمات سلامت به شهرستان داراب
به گزارش حافظ خبر، سید روح اله حسینی رییس حوزه ریاست دانشگاه به عنوان مسوول تیم پایش دانشگاه در نهمین سفر این گروه به شهرستان های استان، ابتدا با حضور در دانشکده پیراپزشکی داراب، در نشستی با مسوولان حوزه سلامت و دانشجویان این مرکز آموزشی، چالش های حوزه رفاهی، اسکان و خوابگاه دانشجویان، همچنین تامین نیروی انسانی موردنیاز را مورد بررسی قرار داد.

او هدف از حضور تیم پایش دانشگاه در این شهرستان را شناسایی چالش های حوزه سلامت داراب برشمرد و افزود: در این برنامه تلاش می شود با هم افزایی، تبادل تجارب در راستای تقویت نقاط ضعف و انتقال تجارب موفق، زمینه های رشد خدمات سلامت فراهم شود.

مسئولان حوزه بهداشت و درمان شهرستان داراب نیز در این نشست، حضور مسوولان و تیم پایش دانشگاه را در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار، منشا خیر و برکت دانستند.

شورای صنفی دانشجویان نیز در این نشست گزارشی از دغدغه ها و نیازهای دانشجویان این مرکز آموزشی به مسوول تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ارایه دادند.

دانشکده پیراپزشکی داراب از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده و هم اکنون با ۱۷۱ دانشجو در دو رشته کاردانی فوریت های پیش بیمارستانی و کارشناسی علوم آزمایشگاهی فعال است؛ تا کنون ۱۷۰ دانشجو از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند.

در ادامه این نشست اعضای تیم پایش دانشگاه از پروژه در حال احداث بیمارستان امام علی (ع) شهرستان داراب بازدید کردند.

دکتر حسینی در این بازدید با تاکید بر سرعت بخشیدن به اتمام پروژه های عمرانی حوزه سلامت این شهرستان، از پیگیری های مسوولان دانشگاه برای تامین اعتبار تکمیل پروژه های عمرانی حوزه سلامت فارس در وزارت بهداشت نیز خبر داد.

 

پروژه ساخت این بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در دو طبقه و با زیربنای نزدیک به ۱۴ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

برای این پروژه بخش های رادیولوژی، اورژانس، آزمایشگاه، مراقبت های ویژه، جراحی، اتاق عمل، بستری و درمانگاه پیش بینی شده است.

رئیس حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه در ادامه از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی اعراب چگینی بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش کارکنان این مرکز بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات سلامت به مردم، به بررسی شیوه ارائه خدمات به مراجعان پرداخت.

او با گفت و گو با کارکنان این مرکز بهداشتی درمانی، وضعیت مراجعان و شیوه ارائه خدمات و مراقبت های به بیماران به ویژه مادران پرخطر، افراد مبتلا به دیابت و فشارخون بالا را جویا شد.

این مرکز با داراب بودن خدماتی نظیر آزمایشگاه، مامایی، دندانپزشکی، بهداشت محیط، تغذیه، تزریقات و پزشک عمومی، به حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان داراب ارایه می دهد.

زیارت گلزار شهدای شهرستان داراب و فاتحه خوانی قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های دکتر حسینی مسوول تیم پایش دانشگاه  و دکتر «ابوذر امین پور» رئیس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان داراب بود.

همچنین بازدید از پایگاه بین جاده ای اورژانس ۱۱۵ حسن آباد با هدف شیوه خدمت رسانی تیم اورژانس در مناطق حادثه خیز این شهرستان و بازدید از مرکز اورژانس شهرستان و پد اورژانس هوایی داراب دیگر برنامه های این سفر نظارتی بود و در ادامه در نشستی با کارکنان اورژانس، ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی آنان، پیرامون چالش ها و دغدغه های این مرکز تبادل نظر شد.

رییس حوزه ریاست و عضو هیات رییسه دانشگاه در این نشست با تاکید بر اینکه اولویت مسوولان دانشگاه، پرداخت مطالبات کارکنان است، از پیگیری مسوولان دانشگاه برای رفع دغدغه‌ها و مسایل کارکنان در وزارت بهداشت گفت.

«هادی کشاورز» مسوول اورژانس داراب نیز در این بازدید خواستار پیگیری مسایل کارکنان این مرکز شد و اعلام کرد: اورژانس هوایی شهرستان داراب از بهمن ۹۸ آغاز به کار کرده و تا کنون ۹۶ ماموریت انجام داده است.

بررسی خدمات بیمارستان حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور تیم پایش دانشگاه

بازدید از بیمارستان حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب با هدف نظارت بر خدمات این مرکز درمانی، دیدار با مسوولان این مرکز درمانی و بازدید از بخش های مختلف بیمارستان، دیگر برنامه این سفر نظارتی بود.

در این برنامه ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این مرکز درمانی، با بیماران و مراجعان پیرامون میزان رضایتمندی آنان از خدمات گفت و گو و دستورات لازم در زمینه ارتقای کیفی و کمی خدمات صادر شد.

تیم پایش دانشگاه ضمن

 بازدید از بخش‌های تالاسمی، همودیالیز، اتاق عمل، مراقبت های ویژه، داخلی، تریاژ، اورژانس و تصفیه خانه فاضلاب، طی نشستی با مسوولان و پزشکان بیمارستان، پیرامون مسائل مواردی که در این بازدید مطرح شد به تبادل نظر پرداختند.

دکتر «سجاد رضایی» رئیس بیمارستان حضرت امام حسن مجتبی (ع) داراب، ضریب اشغال تخت این در بیمارستان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ را نزدیک به ۸۰ درصد اعلام کرد و گزارشی از خدمات بخش های مختلف این بیمارستان و چالش های این مرکز درمانی و بیماران ارائه داد.

دیگر اعضای این تیم پایش نیز با حضور در بخش های مختلف مجموعه سلامت، به بررسی مسایل این مجموعه در زمینه های مختلف پرداخته و راهکارهای توسعه خدمات بررسی شد.

مسوول تیم پایش دانشگاه در نشست جمع بندی این سفر ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار، به نمایندگی از اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسوولان و کارکنان مجموعه سلامت شهرستان داراب برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

در این نشست از سه پرستار نمونه به نمایندگی از جامعه پرستاری شهرستان داراب تقدیر شد و در ادامه کارشناسانی که به نمایندگی از معاونت های مختلف دانشگاه از بخش های مختلف مجموعه سلامت این شهرستان بازدید کردند به بیان مسایل حوزه های بهداشت، درمان، غذا و دارو، نیروی انسانی، امور مالی، پروژه های عمرانی و توسعه مدیریت و منابع این شهرستان و ارایه راهکارهایی برای رفع آنان پرداختند.

شهرستان داراب با مراکز بهداشتی درمانی نظیر یک بیمارستان، ۸۰ خانه بهداشت و ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت به بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات سلامت ارایه می دهد.

این برنامه نظارتی با حضور نمایندگانی از معاونت های بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع و غذا و دارو و اداره بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه انجام شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما