۰
plusresetminus

نیازمند برنامه برای اشتغال پایدار نیروی انسانی هستیم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
استاندار فارس با بیان اینکه نیازمند تدبیر و برنامه برای اشتغال پایدار و ثابت برای نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هر کشوری هستیم، تاکید کرد: باید تمام زنجیره‎های اقتصادی همچون کارگر، کارفرما، کارآفرین، دولت، بانک‌ها و غیره... با یکدیگر دیده شود و اگر تنها به یک حوزه نگاه کنیم، نتیجه‌ای جز رشد سرطانی نداریم.
نیازمند برنامه برای اشتغال پایدار نیروی انسانی هستیم
عنایت‌الله رحیمی در دیدار با اعضای تشکلات کارگری استان فارس، ضمن تبریک هفته کارگر، گفت: کارگر موتور محرکه و ستون فقرات تولید محسوب می‌شود، از این رو باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با بهبود وضعیت کلان کشور و رفع محدودیت‎های مختلف وضع معیشت کارگران را بهتر کنیم، افزود: ما هم معتقدیم وضع معیشت کارگران به مشکل جدی بر خورده  و حقوق مصوب وزارت کار جوابگوی هزینه آنها نیست اما اگر حقوق و هزینه کارگران افزایش پیدا کند باید حقوق سایرافراد شاغل در دیگر بخش‎های جامعه افزایش پیدا کند که بدیهی است قیمت اجناس و سایر موارد نیز افزایش پیدا می‌کند و نهایتا این امر به ضرر کارگران است، چرا که تورم ایجاد می‌کند.
استاندار فارس ادامه داد: بیشترین تلاش ما باید برای امنیت و آینده شغلی کارگران باشد، چرا که نمی‌شود کارگری شروع به کار کند اما نداند که آیا تا یک ماه دیگر سر کار هست یا نه؟
رحیمی خاطرنشان کرد: از آنجا که نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشوری است، لذا صدای به حق کارگر باید شنیده شود، چرا که کارگران با تلاش در چرخه تولید اجازه ندادند ارزاق عمومی و چرخه اقتصادی در دوران شیوع کرونا مخدوش شود، پس باید تسهیل کننده و تسریع کننده جهش تولید با کمک بخش خصوصی، صنعتگران، تولید کنندگان، کارگران و بانکهاایجاد شود تا بتوانیم شعار امسال را علی‌رغم همه تحریم‌ها و بروز کرونا محقق کنیم.
او با بیان اینکه ۱۴۰ واحد صنفی فارس در بهترین  دوران رونق اقتصادی امسال تعطیل بودند، گفت: آنها در دوران کرونا همکاری کردند تا سلامت جامعه تامین شود.
استاندار فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۶ هزار خانوار یارانه بگیر در استان داریم که ۹۰ درصد جمعیت فارس را شامل می‌شود، عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۸۰ هزار خانوار فارسی کمک معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت را دریافت کرده‌اند همچنین به ۹۹۱ هزار و ۷۷۵ خانوار که تا ۳۱ فروردین ماه برای تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی دولت ثبت نام کرده بودند، تسهیلات داده  شده است.
فعالیت ۸۴۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این جلسه اعلام کرد که تا پایان سال ۹۸ تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان به ۸۴۹ مورد رسیده در حالی‌که  در سال ۹۳ حدود ۳۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داشتیم  و این نشان از توجه دولت به گفتمان اجتماعی بین کارگران و کارفرمایان است.
سهراب مختاری با بیان اینکه تعداد ۱۲۳ انجمن صنفی کارگری و ۱۷۹ انجمن صنفی کارفرمایی در فارس فعال است، گفت: ۳۷۶ نماینده کارگران، ۱۳۶ نمایندگی شورای اسلامی کار، ۲۴ کانون بازنشستگان کارگری و ۱۲ کانون کارگری در فارس وجود دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: براساس آخرین آمار، ۵۲۲ هزار و ۶۶۵ نفر بیمه شده اجباری و ۷۶ هزار و ۸۸۵ کارگاه در استان فارس وجود دارد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۲۲۸۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما