۰
plusresetminus
استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی تصادفات و شورای ترافیک:

استان فارس رتبه نخست کاهش فوتی تصادفات را به خود اختصاص داده است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه فارس رتبه اول کاهش تلفات تصادفات درون و برون شهری را به دست آورده است، یادآور شد: ۱۵۳۹ نفر فوتی تصادفات در سال ۹۲ به رغم افرایش خودروها و ترددها به ۱۳۵۰ مورد در سال ۹۷ کاهش یافته است.
استان فارس رتبه نخست کاهش فوتی تصادفات را به خود اختصاص داده است
به گزارش حافظ خبر، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای راهبردی تصادفات و پنجمین جلسه شورای ترافیک استان ضمن تبریک روز راهدار و هفته حمل و نقل کاهش تلفات و آسیب به مردم را هدف اصلی برگزاری جلسات اینچنینی برشمرد و افزود: وجود حتی یک مورد فوتی ناشی از تصادفات برای ما خسران محسوب می‌شود.  

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه فارس رتبه اول کاهش تلفات تصادفات درون و برون شهری را به دست آورده است، یادآور شد: ۱۵۳۹ نفر فوتی  تصادفات در سال ۹۲ به رغم افرایش خودروها و ترددها به ۱۳۵۰ مورد در سال ۹۷ کاهش یافته که نتیجه تلاش ها و فعالیت ها در ابعاد مختلف بوده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه عوامل انسانی، خودرویی و جاده ایی در تصادفات موثر هستند، اظهار کرد: کنترل این عوامل گاه با اقدامات استانی امکان پذیر است اما در مواردی همچون تامین ایمنی خودرو ها نیازمند تصمیم گیری های کلان کشوری است.


وی همچنین به اهمیت امر فرهنگسازی در کاهش تلفات تصادفات اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی همچون رسانه ها و صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند.


دکتر رحیمی با بیان اینکه عامل جاده ای به ساخت و طراحی ارتباط دارد یاد آور شد: تسریع در تکمیل پروژه های راهسازی نیمه تمام از موضوعاتی است که در بالا بردن کیفیت جاده‌ها اثر گذار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در راستای افزایش ایمنی جاده ها در فارس انجام شده است گفت: کاهش آمار تلفات جاده ای استان نویدبخش این موضوع است.


 استاندار فارس بیان کرد: با توجه به وسعت و جمعیت فارس و اینکه استان ما حلقه اتصال ۷ استان دیگر است و همچنین عقب ماندگی تاریخی در حوزه راه ها ، مقایسه آمار فارس با استان‌هایی که دارای تردد بسیار کمتری هستند منطقی نیست.

 وی عنوان کرد:  عقب ماندگی تاریخی راه ها در فارس مربوط به زمان های گذشته است که در شش سال گذشته جهش های درخور توجهی داشته و شاهد رشد ۳۰ درصدی این حوزه بوده ایم.

دکتر رحیمی با بیان اینکه استان فارس ابتکار عمل ویژه ای در   بهره گیری از توان سازمان ها و تشکل های مردم‌نهاد برای فرهنگسازی و کاهش تلفات تصادفات به کار گرفته است.

استاندار فارس همچنین اجرای قوانین بازدارنده درباره عابران پیاده و رانندگان متخلف ، بهره گیری از تکنولوژی های جدید، تجهیز پلیس راهور از نظر امکانات، تجهیزات و پرسنل را از دیگر عوامل موثر در  کاهش آمار تصادفات و فوتی ناشی از آن دانست. 

وی همچنین اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها انجام داده ایم که این امر نیز در کاهش تلفات تصادفات اثر گذار بوده است.
کد مطلب : ۲۲۳۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما