۰
plusresetminus
دبیر چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز:

برگزاری چهارمین کنفرانس تجربه کاربر در شیراز/ به دنبال ارتقا کیفیت زندگی، توسعه وگسترش تفکر طراحانه هستیم

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
زینب وصال از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی تجربه کاربر شیراز در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در سالن سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
برگزاری چهارمین کنفرانس تجربه کاربر در شیراز/ به دنبال ارتقا کیفیت زندگی، توسعه وگسترش تفکر طراحانه هستیم
به گزارش حافظ خبر، زینب وصال، دبیر انجمن ux شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در شیراز در توضیح انجمن ux شیراز گفت: انجمن ux شیراز مجموعه ای عام المنفعه هست که از سال 93 شروع به فعالیت کرده . موسس این مجموعه آقای امید امرایی متخصص طراح تجربه کاربر و مدیر محصول و از اولین طراحان تجربه کاربر کشور می باشند.

 
وی در ادامه عنوان کرد: جامعه UX شیراز یک جامعه باز و خودگردان است که در راستای توسعه و گسترش مفهوم طراحی و کمک به کسب و کارهای ایرانی برای طراحی محصولات و خدمات بهتر و کاربر محور شکل گرفته است.
کارشناس ارشد تجارت الکترونیک و متخصص استراتژی محتوا همچنین اظهار داشت: تا کنون 87 نشست تخصصی برگزار شده بصورت هفتگی و بعد بصورت ماهیانه و نیز 3 کنفرانس کشوری برگزار گردیده است. یک کتاب نیز در این زمینه تالیف گردیده است.
وی با بیان این نکته که  UX یک علم میان رشته ای است که خیلی از رشته ها را شامل می شود، تصریح کرد: یکی از عمده اهداف ما طراحی تعامل انسان با کامپیوتر در جهت پاسخگویی به نیاز های کاربران می باشد.
وصال در مورد مهم ترین هدف انجمن ux شیراز متذکر شد: هدف اصلی این گروه ارتقا کیفیت زندگی ، توسعه و گسترش تفکر طراحانه بین کارآفرینان و ارزش آفرینان می باشد.
وی با اشاره به قدمت و سابقه فعالیت این انجمن، بیان کرد: انجمن ux شیراز از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده و این گروه از شیراز شروع به کار کرده و تقریبا شیراز را بعنوان قطب این علم قرار داده اما اعضای تیم اجرایی از جای جای کشور هستند و از تمامی شهرها حضور دارند و البته لازم به ذکر است که فعلا شعبه ای در دیگر شهرها نداریم.

 
دبیر چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز در خصوص اعضای انجمن ux شیراز اذعان داشت: 5 هزار نفر عضو این کامیونیتی می باشند که البته تیم اجرایی اصلی متشکل از تقریبا ده نفر از سراسر کشور من جمله دکتر بیژن آریانا، دکتر فاطمه کمالی، علیرضا رنجبر شورابی، مجید آب پرور، امیر نجفی و همچنین پریسا جاوید می باشد .
وی در ادامه سخنانش به موضوع برگزاری چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز پرداخت و گفت: این گردهمایی بزرگ پیرامون ترندهای بزرگ تجربه می باشد و هدف ارتقا دانش بومی است. در این کنفرانس از سراسر ایران متخصصان جمع می شوند و می توانند با هم لینک ایجاد کنند و ظرفیت های یکدیگر را بشناسند و در آینده در صورت نیاز از توان هم استفاده کنند.
خانم وصال در مورد سخنرانان نیز بیان داشت: فرآیند انتخاب سخنرانان بدین صورت است که ما انتخاب نخواهیم کرد بلکه بنا به درخواست خود اشخاص جهت سخنرانی، درخواست و طرح موضوع سخنرانیشان را دریاف می کنیم و اساتید خبره و با تجربه ما با بررسی علمی امکان ارائه سخنرانی را مشخص می کنند.

 
وی افزود: کمیته علمی کنفرانس تلاش می کند با چینش مناسب سخنرانان و  فضایی ایجاد نماید که موضوعات گستردگی مناسب داشته باشد.
کارشناس ارشد تجارت الکترونیک و متخصص استراتژی محتوا با اشاره به شرکت کنندگان در این کنفرانس ابراز داشت: این کنفرانس برای کسانی مناسب است که تا الان دیده نشده اند و یا صحبتشان و فکرشان شنیده نشده و اینجا در کنفرانس UX راه برای این افراد مشتاق و خلاق و طراح جهت اثبات و ابراز خود باز است.
وی همچنین گفت: و درنهایت امیدواریم به این هدف دستیابیم که عموم مردم را کیفیت طلب و صاحبان کسب و کار نسبت به کیفیت حساس کنیم.
دبیر چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز در تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس خاطر نشان کرد: توسعه دانش بومی یکی از اهداف و دغدغه های کنفرانس تجربه کاربر شیراز است چون اغلب دستورالعمل ها و تئوری های ارائه شده در حوزه ی تخصصی تجربه کاربر بر اساس مطالعات جامعه شناسی و رفتاری کاربرهای کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند که مبنا قرار دادن این دستورالعمل ها در طراحی های بومی (ایران) اغلب به نتیجه رضایت بخش منجر نمی شود. از طرفی نتیجه مطالعات و تحقیقات بومی در این حوزه به اندازه کافی در دسترس نمی باشد و مرجعی برای استناد وجود ندارد.

 
وی در همین خصوص اضافه کرد: لذا دبیرخانه کنفرانس با پذیرش مقاله های علمی و پژوهشی از متخصصین، صاحب نظران و طراحان کشور در حوزه های مرتبط با UX  و طراحی در برنامه خود سعی داشته در مسیر ایجاد این بستر برای رشد و شکوفایی متخصصین طراحی تحربه کاربر قدمی بردارد. در طی این مدت مقالات زیادی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شدند که برگزیده ترین آنها از نظر کمیته علمی کنفرانس این موضوعات هستند.
وصال در توضیح ضرورت برگزاری هر ساله این کنفرانس مطرح کرد: هرساله کنفرانس های بسیار خوبی در سطح کشور برگزار می شود اما تعداد بسیار انگشت شماری از آنها در حوزه تجربه کاربر است.لذا موضوعات مرتبط با طراحی تجربه کاربر در ایران به خوبی و به اندازه کافی پوشش داده نمی شود. اما کنفرانس تجربه کاربر شیراز که یکی از بزرگترین کنفرانس های ایران است با برگزاری مداوم و سالانه این کنفرانس سعی کرده رهبرها و متخصصین این حوزه را به صورت فرا ملی گردهم آورده و با مطرح کردن موضوعات داغ روز در این کنفرانس به توسعه و گسترش این صنعت در کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه مخاطبان عمده ما مدیران محصول، مدیران منابع انسانی،  فعالانIT   و برنامه نویسی و همچنین دانشجویان و علاقه مندان به طراحی تجربه کاربر و طراحی اعتماد در پلت فرم ها می باشند، گفت: علاقه مندان می توانند با جستجوی سایت ما در اینترنت به نشانی http://uxshiraz.org/conference   جهت حضور در کنفرانس ثبت نام نموده و کارت ورود دریافت نمایند.

 
دبیر چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز با اشاره به استقبال بسیار خوب برای حضور در این کنفرانس عنوان کرد: تاکنون 200 نفر ثبت نامی پیش از موعد داشته ایم که نشان از استقبال بی نظیر مخاطبان بوده است.
وی در پایان از شرکت علی بابا ، پارسکدرز، خانه سنتی نیایش و پرهام ، قهوه دال ، تلویزیون شهری رنگین کمان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز که حامی و همراه انجمن ux شیراز در برگزاری چهارمین کنفرانس تجربه کاربر شیراز بوده اند، تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز؛ در سه دوره گذشته این کنفرانس موضوعات زیر ارائه شده و افراد شرکت کننده از مطالب گفته شده بهره برده اند:::
ارتباط مفهوم تجربه کاربر با طراحی معماری،
بازی،همزیستی-تجربه طراحی یک تجربه
نقش مغز در طراحی تجربه
روانشناسی اجتماعی برای طراحان
حس مکان و تجربه کاربر
دیزاین در برابر نرمالیته
کشف دنیای واقعی کاربر
طراحی محصول با چاشنی تجربه کاربر
مهندسی تعاملی کاربر
طراحی احساسی گرا فراتر از تجربه گرا
قبیله سازی تجربه ای در نسل هزاره
نمونه سازی سریع
طراحی برای ایران
استخراج شفافیت از پیچیدگی ها با استفاده از طراحی
استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تحلیل رفتار کاربران سایت
تاثیر نوشتار نگاری در کیفیت تجربه کاربر

 
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ چهارمین کنفرانس ملی تجربه کاربر شیراز در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آبان 1398 در سالن سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در خیابان نشاط برگزار می گردد.
 
کد مطلب : ۲۲۱۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما