۰
plusresetminus
نوجوان نخبه:

معلولیت کوچکترین خللی در اراده و انگیزه‌ام وارد نکرده است/ برای حضور در پارالمپیک تلاش می‌کنم

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲
نوجوان نخبه معلول از شرایط ویژه خود و موفقیت ها و آرزوهای خود میگوید.
معلولیت کوچکترین خللی در اراده و انگیزه‌ام وارد نکرده است/ برای حضور در پارالمپیک تلاش می‌کنم
به گزارش حافظ خبر، ما در کشوری زندگی می کنیم که رهبری دارد که ارزش جوان ها را خوب می داند. ماهیت جوان را خوب می شناسد. جوان را ستون های انقلاب می داند. جوان دارای علم و معرفت را آن هم در صراط تحصیل برای اداره کشور در آینده را، دارای ارزش می داند و خلاصه آنکه جوان را مظهر امید معرفی می نماید.
 
" اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می خواهید به او خواهم گفت: تحصیل ، تهذیب و ورزش ، من فکر می کنم که جوانان باید این سه خصوصیت را دنبال کنند. "
                                                          امام خامنه ای مدظله العالی
 
رهبر مهربان ما نه فقط به جوان های ایران ارزش و اعتبار می بخشد بلکه  ارزش اعتقادی اسلام  را به  جوان های جهان  یادآوری می نماید پیام امید بخش و رسالت ارزشمندی  که  برای صلح و آزادگی و پیشرفت  جهانیان نوید بخش و آینده ساز است.
هر جا جوان های ما خواستند و همت گماشتند به هدف رسیدند و رسیدیم.
اگر این جملات را با تمام وجود باور داشته باشیم می توانیم نه فقط زندگی و آینده خود را رقم بزنیم بلکه برای ساخت آینده بهتر برای دیگران نیز گام برپاشته ایم.
ما در کشورمان جوانان پر تلاش و موفق کم نداریم اما اینکه ما چه نقشی در امید بخشی به دیگران داریم خود سخنی دیگر است. یاد آوری تلاش و صبر و کوشش می تواند محرک و انگیزه ای برای دیگران باشد.
گفتگویی دوستانه با دختری که با همراهی پدر و مادر و توکل بر خدا توانسته از یک ضعف ، پلکانی محکم برای موفقیت بسازد و  حقیقت وجودی خلقتش را باور داشته باشد.
 
** * لطفا خودتان را  برای خوانندگان معرفی فرمایید؟
با سلام. مبینا مسلمی هستم ۱۵ ساله، دانش آموز کلاس دهم تجربی دبیرستان فرزانگان ناحیه ۲ شیراز.
علاقه مند به ورزش در رشته تیراندازی هستم و تا کنون موفقیت هایی در این رشته کسب نمودم، از جمله مقام اول در استان هرمزگان همچنین انتخابی ‌تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین در سال ۹۷ و کسب مقام دوم کشوری در سال ۹۸ که می توان به آن ها اشاره کرد.

 
در ضمن عضو انجمن خوشنویسان ایران می باشم و علاقه مند به هنر از جمله نقاشی و طراحی هستم.
جهت استحضار معلول جسمی حرکتی هستم که این موضوع کوچکترین خللی در اراده و انگیزه اینجانب وارد نکرده و چه بسا انگیزه مضاعف ایجاد کرده است.
 
** * در مدرسه فرزانگان مشغول تحصیل هستید و از نظر درسی هم از استعدادهای درخشان هستید از درس و مدرسه تان برایمان بگویید؟
دوران دبستان را در جزیره قشم مشغول به تحصیل بودم و بعد از قبول شدن در مدرسه تیزهوشان به دلیل نبودن مدرسه در آنجا به بندرعباس نقل مکان کردیم. در بندرعباس جز دانش آموزان نخبه بودم، مقام هایی که آوردم یک مقاله محیط زیست که برگزیده استان  و رتبه یک منطقه در مسابقات هنری سال ۹۶.
همچنین اینجانب در سال ۹۷ در المپیاد نانو حضور یافتم.
 
** * چی شد که به شیراز نقل مکان کردید؟
به دلیل محدودیت علمی و هنری و ورزشی و عدم وجود امکانات برای تیراندازی به شیراز نقل مکان کردیم و امیدواریم با توجه به پتانسیل و امکانات موجود و حضور مربیان مجرب و حاذق در مدرسه فرزانگان به مدارج علمی بالا تری دست پیدا کنم.
 
** * چه موردی را عامل موفقیت خود می دانید؟
حمایت های اجتماعی از جمله خانواده، برنامه ریزی، انگیزه، اراده، تلاش و پشتکار و از همه مهم تر توکل به خدا.
 
** * طبق شنیده ها شما در علم نانو هم فعالیت دارید در خصوص این علم و ورودتان به این عرصه هم برایمان بگویید.
در ادامه، شرکت در برنامه ایده شو سال ۹۶ استان هرمزگان، با توجه به اینکه مدرسه ما میزبان آن برنامه بود، با کمک هم کلاسی ام ایده ای با موضوع جمع آوری آب کندانسور کولر خودرو را ارایه دادیم.
 
 
** * این طرح به جز ایده شو در جای دیگری هم مطرح شد ؟ و نتیجه چی بود؟
با توجه به اینکه مدرسه ما به المپیاد ها اهمیت زیادی می داد و  چند مقام کشوری هم در سال های قبل آورده بود، دانش اموزان مستعد را به همایش های نانو می فرستادند و من چون علاقه به این رشته داشتم تصمیم گرفتم در کلاس ها و آزمون این المپیاد شرکت کنم.
 ما ایده خود را ثبت کردیم ولی تعداد شرکت کننده ها زیاد بود و رقابت شدید. ایده شو این امکان را به ما می داد که اسپانسرها هزینه ساخت ایده را بدهند ولی خب چون ایده ما یک سری نقص هایی داشت به ساخت نرسید.
 به دلیل اینکه درس های مدرسه هم زیاد بود خیلی وقت مطالعه نداشتم.
 
** * به نظرم برای یک نوجوان کلاس ۸ ام ایده جالبی بوده و امیدوارم روزی بتوانید بیشتر به آن بپردازید و آن را تکمیل نمایید. همیشه برای پیشرفت یک اتفاق در زندگی پیش می آید که باعث شکوفایی استعداد های نهان هر شخصی می شود، این جرقه در شما چی بود؟
اگر در بحث درسی بخواهم بگویم خب در اقوام و فامیل همگی مدارس برتر درس می خواندند و منم با کمی تلاش موفق شدم ولی در بحث ورزش باید بگم که در سال ۹۳ شوهر خاله ام یک اسلحه آورده بودند که برای تفریح تیراندازی کنیم . من وقتی که اسلحه را به دستم گرفتم آن  جرقه زده شد و علاقه مند شدم ولی به دلیل سن کم نمی توانستم به طور حرفه ای کار کنم.
اول به ورزش دو میدانی مشغول شدم و بعد از چند سال با توجه به علاقه و استعدادم تصمیم گرفتم فعالیت در رشته تیراندازی را شروع کنم.
 
** * بچه ها در کودکی برای خودشان ایده آل هایی دارند اما وقتی بزرگتر می شوند نگاه دیگری به زندگی و آینده پیدا می کنند، برای آینده خود چه چشم اندازی را رسم نموده اید؟
هدف های کلی که در نظر دارم اینکه فرد مفید و افتخار آفرین برای کشورم باشم و زحمت های پدرم و مخصوصا مادرم را جبران کنم.
قبول شدن یک رشته خوب در کنکور و شرکت در پارالمپیک و مربی گری نقاشی یا خوشنویسی هم از جمله هدف هایی هست که حتما باید به آن ها برسم.
 
** * شما اکنون همگام با افراد به ظاهر سالم و به جرات می گویم حتی در برخی موارد جلوتر دارید گام بر می دارید، برای رسیدن به چنین رتبه ای چه سختی هایی را متقبل شدید و بر چه ضعفه ایی قالب آمدید؟
خیلی مواقع بر خلاف افراد دیگه عمل می کردم، سعی داشتم کمتر وقت اضافه داشته باشم تا هدر بدم، فکر می کنم اراده ای که  من و امثال من دارند باعث می شود که از دیگر افراد جامعه بیشتر برای زندگیمان و موفق شدن تلاش کنیم تا این حسی که شاید چیزی از بقیه کمتر داریم را کمرنگ تر نماید.
مثلا نوجوان های امروزی را فکر کنم دیده باشید که بیشتر وقتشان را در فضای مجازی هستند ولی من با اینکه بعضی جاها لغزش هایی داشتم ولی هیچوقت بیشتر از حد خودم را درگیر فضای مجازی نکردم و بیشتر سعی کردم به جای آن کتاب بخوانم و کارهای هنری انجام بدهم.
اگر بخواهم از سختی ها بگویم که متاسفانه در جامعه اصلا اصلا به ما بها نمی دهند و توجه نمی کنند مگر اینکه افراد دلسوزی وجود داشته باشند که ما را درک کنند با اینکه می بینند که ما چقدر توانایی داریم ولی مسئولین یک قدم هم بر نمی دارند و بدانید که اگر پیگیری های پدرم و مربی ها نبود به اینجا نمی رسیدم.
 
** * چه صحبتی با همسن و سالان خود دارید؟
اول اینکه سعی کنند وقت با ارزش خود را هدر ندهند و قدر سلامتی خودشان را بدانند، هر روز خدای مهربان را بابت نعمت های که دارند شکر کنند و آرزو میک نم همه نوجوان ها و جوان های کشورم به هدف هایی که دارند برسند.
 
 ** * چه در خواستی از مسئولین دارید؟
با توجه به شرایط فعلی نیازمند حمایت های مادی و معنوی از قبیل تجهیزات، به ویژه اسلحه هستم و چون که هدف من پارالمپیک می باشد حمایت فدراسیون استانی و کشوری کمک زیادی به موفق شدنم خواهد کرد.
 
از اینکه وقت گذاشتید و برای هم سن و سالهایتان و آینده سازان کشورتان در این گفتگو شرکت کردید سپاسگزاریم و برایتان آینده ای شاد و موفق را آرزومندیم.
 




 
منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۲۱۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما