۱
plusresetminus
مدعیان هوش در دام پلیس باهوش

انهدام بزرگترین باند فیشینگ کشور در شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
فرمانده انتظامی فارس از متلاشی کردن بزرگترین باند فیشینگ کشور خبر داد.
انهدام بزرگترین باند فیشینگ کشور در شیراز
به گزارش حافظ خبر، فرمانده انتظامی فارس از متلاشی کردن بزرگترین باند فیشینگ کشور خبر داد وی در جمع اصحاب رسانه گفت: با توجه به ازدیاد پرونده های فیشینگ این موضوع را در دستور کار پلیس فتا قرار دادیم که بحمدلله و با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی استان در بررسی های انجام شده به سر نخ بسیار خوبی رسیدیم  و متوجه شدیم که فردی در شیراز حساب بانکی بسیاری از کاربران را مورد سرقت در فضای مجازی (فیشینگ) قرار داده که یکی از همدستان وی در یکی از استان های غربی کشور  بوده است.
حبیبی در ادامه افزود : این باند بزرگ به صورت پلکانی فعالیت می کردند به نحوی که اگر یکی از اعضا دستگیر می شد از دیگر افراد گروه اطلاعی نداشت. این افراد در فضای مجازی با اسامی جعلی فعالیت می کردند .
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در این راستا 35 کارت که بالای 2 میلیارد پول با آنها جابجا شده بود کشف شد که تنها در یکی از این کارت ها 233 هزار دلار ارز دیجیتال موجود است.
وی ادامه داد که : افراد دستگیر شده عمدتا زیر 20 سال سن دارند و طعمه های خود را در مواردی که در فضای مجازی فعالان بیشتری داشت انتخاب و شکار می کردند ضمنا کشفیات از این گروه شامل 14 کارت اجاره ای بود که جهت انجام پولشویی از آنها استفاده می کردند.
حبیبی در پایان بیان داشت : مردم باید در معاملات خود در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و توصیه های پلیس را جدی بگیرند تا در دادم چنین شیادانی قرار نگیرند . 

منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۲۰۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما