۰
plusresetminus

پیگیرتحقق وعده وزیر کشور برای تأمین و افزایش واگن‌های قطار شهری شیراز هستیم

تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸
سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های خود نسبت به تکمیل خط 2 قطار شهری شیراز و تحقق وعده وزیر کشور برای تأمین و افزایش تعداد واگن‌های مترو در شیراز خبر دادند.
پیگیرتحقق وعده وزیر کشور برای تأمین و افزایش واگن‌های قطار شهری شیراز هستیم
به گزارش حافظ خبر، سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از پروژه خط 2 قطار شهری شیراز بازدید کردند.
علی اکبری ضمن قدردانی از کارکنان پروژه خط 2 قطار شهری شیراز ابراز داشت: برای سرعت‌بخشی به توسعه قطار شهری در کلان‌شهرها، در قانون بودجه کشور تسهیلاتی از جمله اعتبارات ارزی و اوراق قرضه را مشخص کردیم که متولیان قطار شهری شیراز نیز از این فرصت‌ها استفاده کردند.
وی افزود: در خصوص توسعه قطار شهری شیراز و مشخصاً خط 2 در کمیسیون عمران مجلس جلساتی را برگزار کردیم و امروز هم در جلسه با رئیس سازمان قطار شهری شیراز مشکلات و انتظارات مطرح شد که هفته آینده روز شنبه در اولین جلسه کاری با وزیر کشور در میان خواهیم گذاشت.
این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت کشور، وزارت پشتیبان استان فارس در انجام فعالیت‌های عمرانی است، گفت: سال گذشته از این پروژه بازدید کردیم که در مقایسه با امسال پیشرفت قابل توجهی داشته است.
مسعود رضایی با بیان اینکه امروزه یکی نشانه‌های توسعه در شهرها وجود قطار شهری و وضعیت مناسب حمل‌ونقل عمومی است، ابراز داشت: با توجه به مشکلات حمل‌ونقل عمومی و ترافیک توسعه قطار شهری یک امر ضروری است که شیراز از این نعمت برخوردار است.
 این نماینده مجلس ادامه داد: در ادامه توسعه قطار شهری که برای خط یک سال‌ها زحمت کشیده شد، امیدواریم خط 2 هم با سرعتی که شاهد هستیم به زودی با تأمین واگن‌ها به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: قطار شهری یک پروژه ملی است که شهرداری 50 درصد و دولت نیز 50 درصد در اجرای آن سهم دارند، شهرداری شیراز تاکنون در تأمین اعتبارات موفق عمل کرده است که امیدواریم دولت نسبت به سهم خودش که تأمین واگن است به زودی اقدام کند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: واگن‌ها باید از خارج کشور خریداری شود که متولی آن وزارت کشور است، نمایندگان مردم در مجلس بر اساس جایگاهی که دارند، می توانند از وزیر کشور، سازمان برنامه و بودجه و دیگر دست‌اندرکاران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
رضایی خاطر نشان کرد: تاکنون با وزارت کشور، سازمان برنامه‌وبودجه، بورس و بانک شهر در خصوص قطار شهری شیراز رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم، در واقع بی‌خبر از قطار شهری شیراز نبوده و همواره در تلاش برای پشتیبانی از این پروژه بوده‌ایم.
وی افزود: هر زمان که مسؤولان و مدیران شهری تشخیص دادند ما در شیراز حاضر شدیم و در خصوص قطار شهری مشکلات و انتظارات را شنیدیم و حضور امروز ما به خاطر انتخابات یا جلب رأی مردم نبوده است.
دولت مکلف است 2 هزار واگن برای کلان‌شهرها تأمین کند
فرج الله رجبی با بیان اینکه علیرغم شرایط فعلی کشور و مسائل اقتصادی اما پروژه خط 2 قطار شهری شیراز فعال است، ابراز داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس تلاش خواهیم کرد تا اوراق مشرکتی که امسال برای این پروژه تخصیص داده شده به مرحله فروش برسد چراکه مهمترین منبع درآمدی قطار شهری اوراق مشارکت است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر همگی تلاش کنیم تا پایان سال آینده ایستگاه‌های اصلی خط 2 قطار شهری شیراز مورد بهره‌برداری مردم قرار خواهد گرفت.
وی افزود: شهرداری شیراز توانست اوراق مشارکت سال 97 را ابتدای امسال با مبلغ 700 میلیارد تومان به فروش برساند که مبلغ قابل توجهی است و در تکمیل خط 2 قطار شهری میتواند گره‌شایی کند.
رجبی با بیان اینکه دولت مکلف است 2 هزار واگن برای کلان‌شهرها تأمین کند، گفت: از این تعداد سهمی هم برای شهر شیراز تخصیص خواهد شد، ما قول افزایش تعداد واگن برای شهر شیراز را از وزیر کشور گرفتیم و یکی دو ماه است که پیگیر تحقق وعده وزیر هستیم.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با افزایش تعداد واگن‌ها فاصله زمانی خط یک قطار شهری از 12 دقیقه را به 10 دقیقه کاهش دهیم.
وی ابراز داشت: برای تکمیل و توسعه قطار شهری در شیراز، تجهیزاتی غیر از واگن نیز لازم است که نیازمند تأمین اعتبارات است.
فارس
کد مطلب : ۲۲۰۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما