به گزارش
حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از عملیات عمرانی تقاطع شهید رودکی اظهار داشت: مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه 27 درصد است و طبق هدفگذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامهریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهرهبرداری برسانیم.
وی اضافه کرد: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی 220 مترطول دارد که هم اکنون 110 متر آن آماده بتنریزی است و مابقی آن طی هفتههای آینده انجام میشود.
شهردار شیراز با بیان اینکه کوهبری و خاکبرداری این پل با بسیج امکانات در حال انجام است، عنوان کرد: طی هفتههای آینده در این پروژه بیش از 80 هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده داریم.
تقاطع مهدیه – امیرکبیر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
اسکندرپور در بازدید از پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر گفت: این پروژه هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامهریزیهای انجام شده تلاش داریم تا پایان سال جاری آن را افتتاح کنیم.
وی مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهههای مختلف در حال انجام است.
تقاطع باهنر – کمربندی منجر به تردد ایمن شهروندان میشود
شهردار شیراز در بازدید از تقاطع باهنر – کمربندی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را طی یک ماه گذشته قابل قبول دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با جابهجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهههای کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهرهبرداری برسانیم.
اسکندرپور با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه میتواند در روانسازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.
زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی طی بازدید از روند اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) خاطرنشان کرد: این زیر گذر دارای 432 متر طول و 130 متر عرشه است و هم اکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش داریم در صورت همکاری ارگانهای ذیربط تا پایان امسال پروژه را به بهرهبرداری برسانیم، اضافه کرد: روند اجرای این پروژه به علت جابهجایی تاسیسات برق به طول انجامید که امیدوارم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.
چپگرد صدرا مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز را حل میکند
اسکندرپور همچنین در بازدید از پروژههای غرب شیراز تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا با تغییر پیمانکار طی ماههای گذشته سرعت خوبی داشته است و هم اکنون این پروژه 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به مشکل اجرایی این پروژه گفت: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از این پل که از روی زیرگذر گلستان رد میشود، بیش از 12 متر ارتفاع دارد. چنانچه اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر دو پروژه تا پایان سال به مرحله بهرهبرداری میرسد.
شهردار شیراز تصریح کرد: چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.