۰
plusresetminus

۱۵ مسیر گردشگری در بافت تاریخی شیراز شناسایی شدند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵
آژانس‌های مسافرتی و گردشگری گذر‌های تاریخی شیراز را در قالب بسته‌های سفر معرفی کنند.
۱۵ مسیر گردشگری در بافت تاریخی شیراز شناسایی شدند
به گزارش حافظ خبر، پژوهشگر و فعال حوزه گردشگری فارس گفت: در حال حاضر ۱۵ مسیر گردشگری در بافت تاریخی شیراز شناسایی شده است که گذر سنگ سیاه یکی از آن مسیر‌ها است.
محمدرضا احمدی افزود: مسیر گردشگری سنگ سیاه یکی از مسیر‌های اصلی گردشگری شهر شیراز است که آثاری، چون بقعه بی بی دختران، مسجد و باغ ایلخانی، خانه قاجاری فروغ الملک، مسجد میرزا هادی، مسجد، طاق، خانه، دربند و سقاخانه مشیر، کلیسای ارامنه، خانه سعادت، آرامگاه سیبویه و گذر حاج زینل و کوچه هفت پیچ را می‌توان دید.
وی گفت: حدود ۱۷ محله در بافت تاریخی شیراز وجود داشته است که در دوره زندیه، کریم خان زند برای حفظ امنیت شهر این محله‌ها را ادغام و کوچک کرد و به ۱۱ محله رساند و در دوره قاجار نیز ۴۶۵ خانه در بافت تاریخی این شهر وجود داشته که امروزه تنها تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است.
پژوهشگر و فعال حوزه گردشگری فارس گفت: گذر زمان و ساخت و ساز‌های متعدد این آثار را تخریب کرده است، اما تاریخ شفاهی و روایی آن همچنان وجود دارد و باید در اختیار گردشگران قرار گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز گفت: گذر‌های تاریخی شیراز می‌تواند مسیر گردشگری و در قالب بسته‌های سفر توسط مدیران آژانس‌های مسافرتی و گردشگری معرفی شود.
مؤید محسن‌نژاد افزود: این مسیر‌ها مملو از بنا‌های تاریخی، فرهنگی است و دوره‌های مختلفی از تاریخ هزار و ۳۰۰ ساله شیراز را روایت می‌کند.
وی گفت: تهیه بسته‌های جدید سفر با محوریت بازدید از جاذبه‌های گردشگری بافت تاریخی شیراز باید مورد تاکید و توجه بیشتری قرار بگیرد، موضوعی که در سال‌های گذشته کمتر به آن پرداخته شده است.
معاون گردشگری فارس افزود: در این سال‌ها تلاش بر این بوده است که این آثار در کنار تأسیسات و مؤسسات گردشگری مانند اقامتگاه‌ها و سفره‌خانه‌ها و گالری‌های فرهنگی و سنتی حفظ شود.
کد مطلب : ۲۱۷۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما