۰
plusresetminus

محکومیت طولانی مدت ۶ اخلالگر نظام اقتصادی در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
شش نفر از متهمین پرونده موسوم به کمپانی فایننشیال در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.
محکومیت طولانی مدت ۶ اخلالگر نظام اقتصادی در فارس
به گزارش حافظ خبر، رئیس کل دادگستری فارس گفت: در پرونده کمپانی فایننشیال که با فعالیت گسترده هرمی زمینه خروج گسترده ارز از کشور را فراهم کرده بودند ۱۵ متهم اصلی شناسایی و دستگیرند
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: پس از برگزاری یازده جلسه دادرسی، اتهامات شش نفر از متهمان درباره ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق عضوگیری و تشویق مردم به سرمایه گذاری‌های کاذب در شرکت هرمی فایننشیال و کلاهبرداری برای افزایش سرمایه با افزایش اعضا، همراه با خروج ارز از کشور احراز شد.
وی گفت: متهمان این پرونده از 12 تا 8 سال حبس و از مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال تا شش میلیارد و ۵ میلیون ریال جریمه نقدی و نیز محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی و جبران خسارات وارده به شکات محکوم شدند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از برائت متهم ردیف هفتم خبر داد و افزود: در خصوص متهمین ردیف هشتم تا چهاردهم نیز با توجه به خارج بودن عنوان اتهامی منتسب به این متهمین از شمول عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور، بدل پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به شایستگی و صلاحیت محاکم کیفری ۲ شیراز به این مرجع قضایی ارسال شد.
وی گفت: متهم ردیف پانزدهم نیز بدل پرونده پیش از این با اتهام انتسابی تحصیل مال از طریق نامشروع باکیفرخواست جداگانه‌ای به دادگاه کیفری ۲ شیراز برای رسیدگی ارسال شده است.
کد مطلب : ۲۱۶۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما