۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی استان فارس:

فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده/ دفاع همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۸
سردار حبیبی در خصوص جرایم فضای مجازی عنوان کرد: به دلیل حجم بالای ورود افراد به فضای مجازی، ۱۵۰ درصد افزایش جرم در پلیس فتا داشته ایم.
فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده/ دفاع همچنان ادامه دارد
به گزارش حافظ خبر، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: نیروی انتظامی در دفاع مقدس خوب درخشید و اولین شهدا را در پاسگاه های مرزی تقدیم کردند که در آن سال ها با عناوینی همچون ژاندارم شناخته می شدند.
وی در مورد ماموریت ها و فعالیت های نیروی انتظامی تصریح کرد: اکنون ماموریت نیرو انتظامی سخت تر شده و ضمن اینکه در مرزها دفاع را ادامه می دهند ، در شهرها به شکل های دیگر در حال مبارزه و دفاع از کشور می باشند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان شعار پلیس در هفته ناجای امسال تحت عنوان " پلیس هوشمند, امین مردم " ابراز داشت: همه فکرمی کردند سرقت یعنی از دیوار کسی بالا رفتن که این تعریف عوض شده و در برهه کنونی می طلبد پلیس عقلانی و هوشمند در مقابل جرم و جنایت وارد عمل شود.
وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی و پهناوری استان فارس و همچنین همسایگی با استان هایی که بارانداز و مقصد مواد مخدر هستند، استان فارس مسیر عبور این مواد شده است، اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 21 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در استان فارس داشته ایم.
این مقام مسئول با اعلام بالارفتن میزان سرقت های خرد اذعان داشت: سرقت های خرد افزایش یافته ولی کشفیات ما نیز در این زمینه بالا رفته که این افزایش به وضعیت اقتصادی مردم بستگی دارد که در برهه کنونی در وضعیت بدی به سر می برند.
وی در خصوص فضای حقیقی خاطر نشان کرد: فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده, برخی افراد که دنبال سرقت هستند و خرابکاری و هرچیزی بخواهید در این فضا وجود دارد و این می طلبد برای اینکه اسیبی بیشتر در این حوزه نبینیم، اطلاعاتمان را در این زمینه بیشتر کنید.
سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه دو جوان مرودشتی کارت های بانکی 50 دختر را کپی کرده بودند که دستگیرشان کردیم، ادامه داد: مبحث فیشینگ مهم و جدی ست که مردم باید از این موارد اطلاع داشته باشند و همچنین به همین منظور و برای کاهش این اتفاق، بانک ها موظف شده اند از رمز پویا استفاده کنند.
وی در گلایه ای گفت: چون عده ای عملکرد پلیس را نمی بینند، فکر می کنند، کاری صورت نمی گیرد.
فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص شروری که چندین تن را در استهبان گروگان گرفته بود، خاطر نشان کرد: اولین کسی که غروب بالای کوه بود و با 5 نفر گروگان ملاقات کرد، بنده بودم و اینکه فقط دونفر از 5 نفر از ناحیه پا مصدوم شده بودند که جدی نیز نبود و مداوا شدند.
وی در خصوص اهمیت سلامت مردم برای پلیس اظهار داشت: ما تلاش می کنیم به هرشکلی که شده گروگان ها سالم باشند و ما در سیستان و بلوچستان 17 ماه تنها برای سالم ماندن دو گروگانگیر پیش اشرار به طول دادیم.
این مقام انتظامی در استان فارس در خصوص صحبت های رئیس پزشکی قانونی پیرامون خبر منتشر شده توسط نیروی انتظامی گفت: خبر ما درمورد دستگیری های جعل پزشکی قانونی درست و دقیق بوده است و 19 نفر دستگیر شدند و هنگامی که با رئیس پزشکی قانونی شخصا صحبت کردم، حرف های من را پذیرفت.
وی در خصوص جرایم فضای مجازی عنوان کرد: به دلیل حجم بالای ورود افراد به فضای مجازی، 150 درصد افزایش جرم در پلیس فتا داشته ایم.
سردار رهام بخش حبیبی پیرامون مرگ جوان خرم بیدی تصریح کرد: پزشکی قانونی به هرنتیجه ای برسد بصورت قانونی و بدون تعارف برخورد خواهیم کرد و تاکنون نتیجه ای مبنی اینکه علت فوت آن جوان چه بوده به دست ما نرسیده است.
وی ادامه داد: کبودی های فیلم منتشر شده مربوط به دستبند و پابندی بوده که برای جلوگیری از فرارش به او بسته شده بوده است.
فرمانده انتظامی استان فارس در پایان گفت: عده ای در فضای مجازی به دنبال انحراف افکار عمومی و ساخت ذهنیت هستند و متاسفانه برخی برای چهارتا رای هر صحبتی را جایز می دانند.
 
منبع: خبرگزاری علم و فناوری
 
کد مطلب : ۲۱۶۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما