۰
plusresetminus

مشقی که تا پایان سال ادامه دارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
پویش «مشق مهر» ویژه دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی است که بازخورد خوبی در شهرستان شیراز داشته است.
مشقی که تا پایان سال ادامه دارد
به گزارش حافظ خبر، سایه گرانی بر سر لوازم التحریر و مایحتاج دانش‌آموزی نباید باعث شود تا حتی یک دانش‌آموز نیز از تحصیل باز بماند. بر همین اساس پویشی در سراسر کشور با عنوان «مشق مهر» از 12 شهریورماه امسال شروع شد تا برای دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی اقلام مورد نیاز نوشت افزار و کیف مدرسه... را تهیه کند. این پویش در شهرستان شیراز مورد توجه مطلوب خیران  و مردم نیکوکار نیز قرار گرفته است.
مسئول امور فرهنگی بهزیستی شهرستان شیراز با ابراز خرسندی از مشارکت نیکوکاران در پویش مشق مهر این شهرستان می‌گوید: با توجه به نیاز مبرم و وضعیت معیشت افراد تحت پوشش بهزیستی این پویش راه‌اندازی شد و با حضور گسترده خیران و مردم نیک اندیش نتایج خوبی در پی داشت.
محمدرضا جعفری می‌افزاید: قیمت نوشت افزار در سال 98 با افزایش چشمگیری همراه بوده است و تامین نوشت افزار، کیف مدرسه و سایر اقلام را برای برخی خانواده‌ها دشوار کرده است به همین دلیل پویش مهر با هدف اینکه هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند در پیش گرفته شد.

 
وی اضافه می‌کند: با همت خیران و موسسات خیریه در شهرستان شیراز 5 هزار دست لوازم التحریر، کیف مدرسه و سایر ملزومات تحصیلی تا کنون فراهم شده است که در اختیار افراد بی سرپرست و بد سرپرست و افراد معلول و کم برخوردار تحت نظارت بهزیستی قرار گرفت.
جعفری به حمایت یک فرد خیر از این طرح اشاره می‌کند و می‌گوید: در حوزه اجتماعی ما تنها یک نفر از خیران با تقبل مبلغ 42 میلیون تومان از پویش مشق مهر حمایت کرده است که باعث شد تا تمامی افراد تحت پوشش در شیراز از لوازم التحریر لازم برای شروع سال تحصیلی جدید برخوردار شوند.
مسئول فرهنگی بهزیستی شهرستان شیراز با تاکید بر مصرفی بودن نوشت افزار اظهار می‌کند: به دلیل مصرفی بودن دفتر، خودکار و ... درسال تحصیلی، پویش مشق مهر تنها به یک روز و یک ماه محدود نمی‌شود بلکه تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد تا لوازم مورد نیاز دانش آموزان تحت پوشش همواره تامین شود.
جعفری ادامه می‌دهد: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا و مراکز تابعه، کمک‌های خود را برای این پویش خیرخواهانه اهداء کنند.

ذوق نوشت افزاری
خوب یادم هست کوچک که بودیم برای رفتن به مدرسه شوق داشتن کیف و لوازم التحریر نو به ما اشتیاق کودکانه وصف ناشدنی برای آغاز سال تحصیلی جدید می‌داد. راستش هیچ وقت دوست نداشتم حتی کیف سالمی را که از سال قبل داشتم برای سال تحصیلی جدید در دست بگیرم و راهی شوم تا چه رسد به اینکه کیف کهنه باشد. امروز که بزرگتر شدم دوست دارم تمام دانش آموزانی که به مدرسه می‌روند این ذوق و شادی کودکانه را احساس کنند تا کمبود این اقلام در روند تحصیل و یا کاهش میل به مدرسه رفتن آنها تاثیر بدی نگذارد.
منبع: فارس
کد مطلب : ۲۱۶۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما