۰
plusresetminus

فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
جلسه کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان با حضور اعضای این کمیسیون در محل اتاق بازرگانی فارس برگزار گردید.
فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در فارس
به گزارش حافظ خبر، جلسه کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان با حضور اعضای این کمیسیون در محل اتاق بازرگانی فارس برگزار گردید.
در این جلسه امید ماهرانی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سبقه استان فارس در بحث کار آفرینی و شرکت های دانش بنیان گفت: با توجه به سبقه استان فارس در بحث آی تی و برخوداری از نیروی متخصص، سازمان ها باید حمایت بیشتری از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان داشته باشند.
وی ضمن گلایه از عدم حمایت و یا حمایت کم ارگان های دولتی و خصوصی از کار آفرینان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، توسعه این موارد را گامی مهم در تحقق رونق اقتصادی استان فارس دانشت.
ماهرانی از دستگاه، سازمان ها و ادارات استان فارس درخواست کرد: رویکرد اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان حمایت از شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان استان است و از سایر نهادها انتظار می رود آن ها نیز به پای کار این شرکت ها بیایند و حمایت های لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی روحیه کار و کار آفرینی بیان داشت: روحیه کارآفرینی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود زیرا اقتصاد فعلی و آینده ما نیاز به کارآفرین دارد.
ماهرانی همچنین با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات و تعیین صادرکننده نمونه استانی ادامه داد: در حال حاضر صادرات نرم افزار و صادرکنندگان در بخش دانش بنیان در استان فارس وجود دارد اما متاسفانه در فرآیند تعیین صادرکننده نمونه استانی این بخش دیده نشده است.
در پایان به گفته رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس تعداد چهار هزار و 500 شرکت دانش بنیان در استان فارس فعال و مشغول به کار می باشند.
 
منبع: خبرگزاری علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۶۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما